EZEK AZ ÉTELEK FÉNYESSÉ ÉS ERŐSSÉ TESZI ŐKET

Ha a szervezetnek valamilyen hiánya van, azt kifelé jelzi. Például a hajhullás vagy a bőrszárazság erre utalhat.

A köröm egészsége szintén a változatos és vitamindús táplálkozáson alapszik.

A köröm egészsége függ a táplálkozástól

Amikor a köröm és a haj nő, tápanyagot vesz fel, ami segít megerősíteni. Az egyik ilyen alapvető tápanyag a keratin, de szintén fontosak a vitaminok is.

Persze az étkezésen túl nagyon sok dolog befolyásolja a haj és a köröm állapotát, például a hormonális egyensúly, a stressz, az alvás hiánya, a csökkent fizikai aktivitás vagy akár a dohányzás.

Persze az étkezésen túl nagyon sok dolog befolyásolja a haj és a köröm állapotát, például a hormonális egyensúly, a stressz, az alvás hiánya, a csökkent fizikai aktivitás vagy akár a dohányzás.

Az egészséges táplálkozás fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni, hiszen a hiánybetegségeken túl, megjelennek olyan kellemetlen tünetetek, mint a haj töredezése vagy a körmök berepedezése. 

Ennek elkerülése érdekében semmilyen tápanyagot nem érdemes megvonni a szervezettől.

Vannak, akiknek a körmeik eleve gyengébbek, lassabban nőnek, nekik érdemes bizonyos vitaminokból többet bevinni.

Bizonyos készítmények kifejezetten a haj és a köröm egészségére fókuszálnak, viszont ezek is gyógyszerek, tehát elsőként érdemes természetes módon pótolni a hiányzó tápanyagokat.

Ezek az élelmiszerek kifejezetten gazdagok többek között biotinban, vasban, és cinkben, hiszen ezek mind szükségesek az egészséges körmökhöz.

Ne keseredj el, ha bármi is jellemző rád az alábbiak közül, van még esélyed, hogy javítsd a hajad és a körmöd állapotát! 

Ezek az ételek segíthetnek abban, hogy újra szebb és egészségesebb legyen a hajad és a körmöd.

1. Lazac

Tele van egészséges C-vitaminnal és fehérjével, amik elengedhetetlenek a köröm és a haj egészségéhez, de ezen felül omega-3 zsírsavban is gazdag.

Ez a zsírsav természetes módon járul hozzá a haj megfelelő növekedéséhez, a szervezet pedig nem képes előállítani.

Az omega-3 nemcsak a hajat táplálja, hanem segít, hogy egész nap hidratált maradj. Ha nem igazán kedveled a lazacot, van még pár alternatíva, például a szardínia, hering, tökmag, avokádó, dió.

2. Dió

A már előbb említett omega-3 zsírsavon kívül az aprócska dió tele van biotinnal és E-vitaminnal, azzal a tápanyaggal, ami megvédi a DNS sejteket a károsodástól.

A biotin pedig csodákra képes hajhullás esetén, szóval egyél diót!

3. Tejsavó fehérje

A fehérje kreatint termel a haj és a körmök számára, ezért elengedhetetlen.

Próbáld ki, hogy reggelire egy adag tejsavó fehérjét fogyasztasz, mert nem csak megerősíti vágyott testrészeidet, de szabályozza az étvágyat is, ezért fogyni vágyóknak „alapdarab”.

4. Édesburgonya

Telis tele van béta-karotinnal, de ennél sokkal több: feltölt A-vitaminnal is. Az A-vitaminban gazdag ételek nem csak a látásodat, hanem a körmödet és hajadat is megerősíti.

5. Spenót

Rendben van, a spenót nem lehet mindenki kedvence, de nézd csak meg Popey-t!

Ha megismered a spenót jótékony hatását, biztosan hamarosan igazi rajongója leszel. Ott van például az a sok béta-karotin, C-vitamin, ami erősen és egészségesen tartja a hajad, körmöd. Kár lenne kihagyni egy ilyen tápanyag-kánaánt.

6. Lencse

Ahogy mondani szokták: a nagy dolgok kis csomagolásban érkeznek.

Ez pontosan igaz a lencsére is. Az apró kis hüvelyes ugyanis tele van létfontosságú tápanyagokkal, például vassal, cinkkel, fehérjével és biotinnal.

Keresel egy megbízható és profi körmöst? >>> Várfői Dóra Kézápoló és Műkörömépítő

Pin It on Pinterest

Share This