Az Instagram gyorsan kinőtte magát, mint szórakoztató alkalmazást minden korosztály számára

 

Komoly tartalommarketing-, értékesítési , hálózatépítési és közönségépítő eszközzé vált magánszemélyek és márkák részére is.

 

Ez az egyik legnépszerűbb közösségi oldal a bolygón, több mint 200 millió havi aktív tag osztja meg 60 millió képét és 1,7 milliárd lájkot naponta.

 

Mennyire fantasztikus?

 

A márkák elkötelezettségi aránya a legtöbb közösségi hálózaton kevesebb, mint 0,1-0,2%, de az Instagram mindet visz. A Forrester 2014-es tanulmányában a márkák átlagos Instagram-elkötelezettségi aránya  egy eposz volt, 58-szor magasabb, mint a Facebook-on.

Az ilyen számokkal nem lehet vitatkozni. 

 

De ez átlagos. És mivel az online marketing minden módját támogatod, nem akarsz átlagos lenni!

 

Persze, a Facebook-nál 59-szer nagyobb elkötelezettség remekül hangzik, de ennél sokkal többet tehetsz az Instagramon. Akár egy nagy márka vagy, esetleg csak arra vagy kíváncsi, hogyan válhat híressé az Instagram, nem akarom, hogy átlagra törekedj.

És ezt úgy fogod megvalósítani, hogy az alábbiakban leírt csodálatos Instagram-feltörést beépíted társadalmi stratégiádba.

Nézd meg ezeket a figyelemfelkeltő ötleteket az Instagram felirataihoz, hashtagjeidhez, profilodhoz és egyebekhez és nézd meg, mit tegyél közzé az Instagramon, hogy minél több követőt szerezz, és így nagyobb láthatóságot és elkötelezettséged legyen.

 

1. Hozz létre márkás hashtaget #

 

A dedikált, egyedi vagy márkás hashtag (pl; #kreativinas) lehetővé teszi, hogy lényegében a legjobb tartalom gyűjteményét hozd létre. Amikor egy potenciális követő egy másik, magasan megcélzott címkén keresztül talál meg, akkor nagyobb valószínűséggel követik a legnépszerűbb bejegyzéseidet.

Fontold meg márkás címke létrehozását is minden Instagram-marketingkampányodhoz használd fel. Bizonyos esetekben ez egy jobb lehetőség, mert gyakran kevésbé promóciósan hangzik, mint az üzleti vállalkozásra jellemzőbb dolgok, például a cég nevének használata.

Viszont a kampány hashtagjeit gyakran használják a követők, amelyek ezután lekötik kapcsolataik figyelmét. Ha azonos érdekeik vannak, akkor ők is elkezdhetik követni.

 

2. Népszerűsítsd dedikált hashtagjeidet

 

Nagyon jó, hogy pl; #kreativinas hashtag-et hoztál létre a céged számára.

Vedd rá az embereket a hashtag használatára. Integráld az online és az offline kampányokat annak biztosításával, hogy azok szerepeljenek a többi közösségi profilodban, a webhelyeden és az e-mailes hírlevelekben. Ne csak abban reménykedj, hogy az emberek majd csak megtalálják.

 

3. Használjon iparági specifikus hashtageket

 

Szeretnél követőket, akiket érdekel az általad kínált ajánlat. Elsősorban nem a Te iparágadra jellemző kifejezések használata fontos minden esetben, hiszen nagyon kevés követőt vonhat maga után. Ilyen esetben hashtageket kell használnod a bejegyzéseidben, amelyeket  a célközönség  kifejezetten böngészne.

Minél konkrétabb, annál jobban érdekli az embereket, akiket vonz, és annál nagyobb az esélye, hogy követőid lesznek. Ezenkívül a pontosabb címkék használata csökkenti azon versenytársak számát, akik ugyanazokért a célokért versengenek, akiket meg célzol. Ennek eredményeként a fiókok könnyebben megtalálhatók, és így könnyebben követhetők lesznek.

4. Ne légy unalmas

Ne legyél unalmas

Amikor az Instagram feliratötletekről van szó, túl kell tekintened az egy szavas, nyilvánvaló hashtageken. Persze, ezeket is használni szeretnéd, de keverd össze, és hashtagek segítségével mond el a történet egy részét. Legyen vicces, ironikus vagy felháborító – csak ne unatkozzon a böngésző. A Scarlet Fashion nagyszerű ebben, és az Instagram-tartalmak szórakoztató keverékét is tartalmazzák. Nézd meg ide kattintva>>>>>

 

5. Használj eseményhez kapcsolódó #-eket

 

Az eseményekhez kapcsolódó hashtagek magukban foglalják az vállalkozásodban zajló eseményeket, például éves konferenciákat, szemináriumokat és workshopokat, termékbemutatókat stb….

Lehetnek a környékeden, országodban vagy a világon jól ismert események is, amelyek egy adott időben a tömegek fejében járnak. Ezek gyakran a legalkalmasabb vagy egy hétköznapi bejegyzéseidhez. Például készítettél egy képet a csapatodról tetőfedés közben, aki ebéd alatt nézte a világbajnokságot.

 

Tedd fel Instára… és ne felejtsd el felvenni a #worldcup szót!

 

Bár ez nem biztos, hogy sok követőt szerez neked, mivel általános és népszerű kifejezés, ellenben növelheti vállalkozásodnak tudatosságát , amely támogatni fogja a követőid megszerzésére irányuló erőfeszítéseidet.

 

6. Vegyél részt népszerű beszélgetésekben

 

Minden bejegyzéshez használj olyan aktuálisan releváns hashtageket, mint például a #tetőfedés egy tetőfedő cég számára, valamint a felkapott, rendkívül népszerű hashtageket, ahol csak lehet.

Az igazán specifikus hashtagek olyanok, mint a hosszú farok kulcsszavak, mivel több szándékot mutatnak és segítenek megtalálni a megfelelő embereket, de az általánosan felkapott hashtagek jók arra, hogy vállalkozásodat több ember elé tárják. Ezek a következők:

#instagood #tbt vagy #throwbackthursday (vagy ezek bármelyikét 100+ hashtag minden nap a héten )
#wbw vagy #waybackwednesday #photooftheday vagy #picoftheday vagy #bestoftheday #love
#repost #nofilter #summer (vagy bármely az évszakokból),
vagy akár a sima régi #fun is általában több ember elé állítja bejegyzésedet/posztodat.

Van egy remek # kutató online alkalmazás, ami hasznos tippeket ad….ide kattintva elérheted

Csak ne feledd, hogy a népszerű hashtagek nem jelenthetik a marketing stratégia túlnyomó részét. Általánosabb közönséget vonzanak, de megvan a megfelelő helyük a  közösségi média marketing sikerében, mivel növelhetik kitettségüket és elköteleződést generálhatnak, esetleg új követőket vonzanak számotokra.

Ha konkrét vagy általános hashtagekről van szó, akkor mindkettőre szükség van, hogy elérd a növekedést egy akkora és zajos hálózaton, mint az Instagram.

7. Hozd ki a legtöbbet a bio URL-ből

Ez az elsődleges „kirakatod” az Instagram-profilodon … valóban azt akarod, hogy életrajzod csak a Te weboldaladnak kezdőlapjára linkeljen, most és örökké? Unalmas. Legalább kéthetente változtasd meg, és használj kattintható linket a bemutatkozásodban, hogy a forgalmat a legújabb vagy legnépszerűbb tartalom felé terelje látogatódat.

8. Felirat

Egy kép ezer szóval is felér, de nem hagyhatod ki teljesen a szavakat sem. A National Geographic pl.: fantasztikusan használja a történetmesélést Instagram-fotóik mellett az elkötelezettség és a megosztás érdekében. A NatGeo a digitális világban virágzik, és az Instagram egyik legfontosabb márkájává vált , több mint 50 millió követővel.

9. Menj bele az influencerek marketingjébe

Szanyi Brigitta. Trendi ruha

Látogass el minden olyan személy profiljára, akit influenzaként azonosított az internet ( személy, aki befolyásolja azokat az embereket, akik elé szeretnél kerülni ), és „Kapcsold be az értesítéseket”, hogy értesítést kapj minden egyes új tartalom megosztásáról. Ezután rendszeresen kapcsolatba léphetsz velük, és az egyik kedvenc ember vagy márka lehetsz. 🙂

 

10. Mielőtt a tartalom megjelenik a profilodon

 

Ha arról beszélünk, hogy jobban kézben tarthatod, hogy mely címkézett fotók jelenjenek meg a profilodban, megváltoztathatod Instagram-beállításaidat, hogy a címkézett fotók csak akkor jelennek meg, ha először jóváhagyod őket. Ezt megtalálod az „Opciók”, a „Fotók rólad” és a „Hozzáadás” alatt.

 

Készítsed el saját Instagram stílusodat

 

Emberi természet, hogy be akarsz illeszkedni, de az Instagramon ki akarsz tűnni. A Scarlet Fashion divat cég olyan egyedi vizuális tartalomstílust fejlesztett ki, amely azonnal felismerhető, valahányszor a felhasználó meglátja a Scarlet Fashion bejegyzést a hírcsatornádban.

 

Legyél helyi

 

Nézd meg, hogy mi zajlik egy adott területen (például a környékeden, a városban, amelyet hirdetésekben megcélzol,  akár egy eseményt egy adott helyen), ha felkeresed a keresési oldalt, és kiválasztod a Helyek lapot. Ezután írd be a hely nevét, hogy megtekinthesd az adott helyhez tartozó összes földrajzi címkével ellátott bejegyzést.

 

Ne feledd a cselekvésre való felhívásaidat!

 

Az Instagram a többi közösségi hálózathoz hasonlóan beszélgetés, nem pedig egy műsorszóró platform. Milyen műveletet akarsz, hogy az embereknek vonzó legyen a bejegyzésed?

Ha ezt nem tudod, kezd elölről és találd ki. A kapcsok kiválóan alkalmasak az elkötelezettség előteremtésére azáltal, hogy tudatják az emberekkel, pontosan mit várnak tőlük a bejegyzéseikkel (bónuszpontok, ha szórakoztatóvá teszed).

Gyakran ez a cselekvésre ösztönzés okosan ráveszi az embereket  a Staples tartalmának megosztására vagy vírusos terjesztésére.

 

Mindenáron kerüld ezeket a hashtageket

Ne legyél ciki

A cél az, hogy elkötelezett követőket szerezz, akik potenciálisan vásárlóvá válhatnak. Van néhány általánosan használt hashtag, amelyek sok követőt szerezhetnek neked … de nem olyanok, amilyenekre vágysz vagy amire szükséged van.

Létfontosságú, hogy tudd, mik ezek, így elkerülheted őket, és olyan követőket hozhatsz létre, amelyek valóban relevánsak. Ezek közül néhány, amelyet az elkeseredés hashtagjeinek nevezünk:

#follow
#followme
#followback
#pleasefollow
# follow4follow (# f4f)

Soha de soha nem szabad felhasználni ezeket (vagy hasonlóan szörnyű társaikat kedvelésekre, megosztásokra és megjegyzésekre). Igen, előfordulhat, hogy néhány követőt szerzel így, de a minőséghez képest a hordó alját kapargatod csak. És erre tényleg nincs szükség! Amit már megbeszéltünk, rengeteg más és jobb hashtag van ahhoz, hogy követőket szerezz a közösségi médiában.

Hogyan szerezzünk több követőt az Instagramon

Instagram követő szerzése

Ha további követőket szeretnél szerezni az Instagramon, tedd a következőket:

  1. Hozz létre egy egyedi vagy dedikált hashtaget, amely tartalmazza a vállalkozás nevét vagy egy fülbemászó kifejezést.
  2. Hirdesd dedikált hashtagedet más közösségi profiljaidon, a webhelyeden és az e-mailjeidben.
  3. Használj iparág-specifikus hashtageket, hogy releváns követőket szerezz.
  4. Legyél kreatív a hashtagjeiddel. Legyen vicces, ironikus vagy felháborító – de soha ne unalmas!
  5. Használd az esemény hashtagjeit szemináriumokon, konferenciákon, éves eseményeken, sőt helyi eseményeken is.
  6. Nézd meg a helyileg releváns és felkapott hashtageket. Csatlakozzon ezekhez a beszélgetésekhez, hogy minél több ember elé kerülhess.
  7. Használd a bio-linket a forgalom irányításához a legújabb vagy legnépszerűbb tartalomhoz.
  8. Írj leíró feliratokat. A mesemondás elősegíti az elkötelezettséget és a megosztást.
  9. Kölcsönhatásba léphet az Instán a leghatékonyabb befolyásolókkal, és próbálj az egyik kedvenc ember vagy márka lenni.
  10. Nem akarsz címkézett fotót rólad vagy márkádról a profilodon? Címkék szerkesztése a képek elrejtéséhez a profilból.
  11. Módosítsd a beállításokat, hogy a potenciálisan kínos címkézett fotók ne jelenjenek meg jóváhagyásod nélkül.
  12. Készítsd el saját egyedi, felismerhető vizuális stílusodat. Találd ki, hogyan szeretnél kitűnni, és tedd ezt!
  13. Látogass el a Helyek fülre, hogy megnézd, mi történik helyben – a környéken, a városban, amelyet hirdetésekben megcélzol, vagy egy eseményt egy adott helyen.
  14. Cselekvésre ösztönzés segítségével elmondhatod az embereknek, mit akarnak tenni a bejegyzéseiddel. Találjon okos módszereket arra, hogy az emberek megosszák a tartalmadat.
  15. Kerüld az elkeseredés hashtagjeit (# follow4follow, #follow, #followme, #followback). Ne csináld!

Reméljük segíthettünk! Köszönjük a cikket a Kreatív Inas marketing ügynökségnek (www.kreativinas.hu)

Pin It on Pinterest

Share This