A mai napon (Covid19) ideje alatt kerestük fel Bakó Krisztián online marketing specialistát, hogy kifaggassuk, miként élheti túl egy vállalkozás a jelenlegi helyzetet.
Kérdésünkre Bakó Krisztián erőteljesen kitért egy olyan fontos marketing eszközökre, amely ténylegesen óriási változást hozhat a vállalkozások számára.
Igazából egy komplett tudásanyaggal segített az alábbi cikk megszületésében.
Kérdésünkre Bakó Krisztián, hogy mit kell megfogadnia azon vállalkozásnak, aki szeretne lényegesen nagyobb forgalmat elérni, az alábbi interjút adta.
Köszönöm, hogy rám gondoltatok és minden igyekezetemmel azon leszek, hogy a vállalkozások sikeresek legyenek (ez munkásságom alapköve)
Minden esetre kezdjük az alapoknál.
A marketing olyan tevékenység, amelynek célja a profit megszerzése az ügyfelek igényeinek kielégítésével. Ez persze egy nagyon általános meghatározás, amely megmutatja általánosságban a marketing tevékenység lényegét – a termék vagy szolgáltatás eladásának képességét a feltérképezett célközönség számára.
Tágabb értelemben a marketing egy összetett tudományág, amely magában foglalja a rés és a versenytársak elemzésének képességét, a fogyasztói kereslet előrejelzését és a célközönséggel való ügyes kommunikáció kiépítését.
Röviden: a professzionális marketingszakembernek meg kell értenie, hogyan lehet az emberek (B2C) vagy vállalkozásoknak/cégeknek (B2B) szolgáltatásokkal és árukkal kapcsolatos igényeit fogyasztói keresletre fordítani.
Így röviden a marketing ügyfél-elégedettségi tevékenység. Valójában ez a vállalat összes marketingstratégiájának fő célja.A cél elérése érdekében a marketingszakemberek a következő feladatokat oldják.
A vásárlói igények elemzése abban a résben, ahol a vállalkozás működik. Igényelt-e a termék, milyen szempontokat kell figyelembe venni a célközönség kiválasztása előtt, mielőtt a termékeket forgalomba hozná?
A piaci versenytársak ajánlatainak tanulmányozása, valamint az árazás egy adott résen. A kapott adatok alapján kidolgozzák a vállalat árpolitikáját.
Áruk és szolgáltatások választékának kiigazítása a fogyasztói igények szerint. A piacra lépő vállalatok többsége a már meglévő kereslettel dolgozik. Ezért az illikvid termék népszerűsítése gyakran veszteséges. Másrészt az újdonságok népszerűsítéséhez nagy költségvetés szükséges a kereslet létrehozásához.
A kereslet növelését, a termékértékesítést célzó tevékenységek elindítása. Ezek online és offline hirdetések, vírusos promóciók, szóbeszéd és egyéb bevethető technikák.
Szolgáltatás, ügyfélszolgálat. Az ideális marketing nem csupán egy egyetlen áruértékesítés, hanem egy olyan technológia, amely a vásárlókat törzsvásárlókká alakítja. Minden fontos ebben a rendszerben: a termékek minősége, a szolgáltatás minősége, és a támogatás.
A következő elvek segítenek hatékonyan megoldani a marketing problémákat: a vállalat termelési képességeinek megértése, az áruk vagy szolgáltatások értékesítésére irányuló tevékenységek megtervezésének képessége.
Ezenkívül a vállalatnak képesnek kell lennie rugalmasan reagálni a változó keresletre, frissíteni a termékpalettát a célközönség igényeinek megfelelően.
Funkciók
Fentebb megbeszéltük, mi is a marketing, és meghatároztuk annak céljait, célkitűzéseit és alapelveit. Ezután öt kulcsfontosságú marketingfunkciót vizsgálunk meg:
Analitikus. Intézkedések a vállalatot, a piacot és a fogyasztói keresletet befolyásoló külső és belső tényezők tanulmányozásához. Ez magában foglalja a rés és a versenytársak elemzését, a célközönség igényeinek tanulmányozását és a vásárlási magatartás előrejelzését.
Emellett elemzik a vállalat belső aktivitását is – mennyire felel meg a vállalati környezet az akkori igényeknek, hogyan néz ki a vállalat a versenytársak hátterében.
Termelés. Ezek a funkciók felelősek az új technológiák bevezetéséért a gyártási folyamatba. Maga a folyamat több összetevőre osztható: vásárlások szervezése, áruk és szolgáltatások értékesítése, raktár tárolása és mások.
A termelési funkciók megoldják az áruk minőségének és piaci versenyképességének kezelésével kapcsolatos problémákat, ellenőrzik a termékek minőségi előírásoknak való megfelelését.
Irányítás és ellenőrzés. Felelős a marketing tevékenységek tervezéséért a vállalatnál. Ez magában foglalja az ügyfelek és partnerek tájékoztatását, a kockázatkezelést is.
Értékesítés. Mindez felelős a vállalkozás árképzésének és termékpolitikájának kialakításáért. Tágabb értelemben az értékesítés magában foglalja az áruk és szolgáltatások iránti kereslet bővítésére irányuló intézkedéseket, valamint új piacok kialakulását is.
Újító. Új termék kifejlesztése és bevezetése a piacra.
A funkcionalitást a következő marketing módszerek támogatják – közvélemény-kutatás, piacelemzés, megfigyelés, fogyasztói kereslet-kutatás.
A termék promóció szempontjából online és offline hirdetési technológiákat, PR-t, személyes értékesítést és konzultációkat használunk.
Eszközök
A marketing az a folyamat, amikor a fogyasztót vásárlóvá alakítják. A feladat végrehajtásához marketing eszközöket használnak. Feltételesen négy csoportra oszthatók: ár, termékek, értékesítés, reklám.
Nézzük meg közelebbről:
Ár – ide tartozik az áruk előállításának és értékesítésének költsége, a termékpaletta, a célközönség kiválasztásának kritériumai, az ország politikai és pénzügyi helyzete. Gyakran az áruk költsége határozza meg a kereslet szintjét.
Értékesítés – Ez a kategória magában foglalja azokat az eszközöket, amelyek növelik a fogyasztói keresletet. Kedvezményeket, akciókat és egyéb intézkedéseket is alkalmaznak a vásárlók érdeklődésének ösztönzésére. A termékek kiállításokon és vásárokon való részvétele elősegíti egy új termék piacra kerülését.
Reklám – online és offline csatornák áruk és szolgáltatások népszerűsítésére. A komplex üzleti fejlődés érdekében két irányt kíván használni. Az első, hogy gyorsabban és hatékonyabban működik a fogyasztói igényekkel, a második pótolhatatlan a vállalat márkanevében.
Vizsgáljuk meg egy picit részletesebben az internetes marketingeszközöket:
Kontextus szerinti reklám. Ez a szöveges hirdetések megjelenítése pl; a a Google keresési eredményei között. Előnye a minőségi forgalom vonzerejének sebessége a releváns szövegek révén.
Hátránya a fizetett promóciós típus. Egy versenyképes kulcsszónál egy kattintás költsége elérheti akár a 3-4 ezer Forintot is (pl; ingatlanok, autók, divat).
SEO. Webhely-optimalizálás a keresőmotorok követelményeinek megfelelően. A statisztikák szerint a felhasználói kérések keresési eredményeinek első oldala a webhely forgalmának 95% -át generálja.
Ezek közül a kattintások 60-70% -a a TOP-5 webhelyein található. A keresési promóció többszörösen több időt vesz igénybe, mint a kontexus hirdetések, de az eredmény jobb.
Közösségi média. Mi az a közösségi média marketing? Ezek elsősorban érdekes bejegyzések, kiadványok. Jellemzően egy vállalat megnyit egy csoportot vagy nyilvánosságot a közösségi hálózatokon, és információkat tesz közzé termékekről, promóciókról és hírekről, versenyeket rendez, szavazásokat indít.
Célzott reklámozás. Ez az eszköz a célközönség előzetes kiválasztásán (a marketing elemző funkciója) és a releváns reklámozáson alapul.
A marketingszakemberek tanulmányozzák a célközönség viselkedési tényezőit, demográfiai jellemzőit, a felhasználók földrajzi helymeghatározását, újra célzási listákat (böngészős sütiket) gyűjtenek.
A hatékonyság szempontjából a célzás nem alacsonyabb a kontextus szerinti reklámnál, sőt költségvetési megtakarításban is felülmúlhatja.
Banner és a reklám. Az egyik legolcsóbb eszköz az áruk és szolgáltatások promóciójára kattintásonkénti fizetéssel. A szalaghirdetések általában a Google partneroldalain kerülnek elhelyezésre. A bannerek feladata nem annyira az eladás, mint az értékesítési oldal forgalmának növelése.
Vírusos reklám. Egyfajta natív promóció. A közösségi hálón megjelenő vírusos bejegyzés vagy a YouTube-csatornán található videó a közönség aktív válaszát váltja ki – az emberek kedvelik a kiadványt, elmondják barátaiknak és ismerőseiknek és jó esetben kommentálják.
Mindez természetesen növeli a márka ismertségét az interneten.
És most beszéljünk egy nagyon fontos dologról. Ez nem más, mint a tartalommarketing
Tartalom marketing. Ezt az eszközt gyakran „gerillamarketingnek” nevezik, mert még a költségvetés nélküli startupoknak is megfelel. Az eladási szövegeket a vállalat és az áruk népszerűsítésére használják, gyűjtik az ügyfelek véleményét, ajánlásait.
Egyszóval a lehető legnagyobb hasznot hozzák létre a termék vagy szolgáltatás körül, hogy a potenciális vásárló értékelhesse az előnyöket és választásra kényszerítsük.
Újra célzás. Olyan eszköz, amely lehetővé teszi a távozott felhasználókkal való további érdeklődés fenntartását.
A retargeting technológia segítségével az erőforrást nemrég meglátogató felhasználóknak érdeklődésüknek megfelelő ajánlatot küldenek. A reklámozáshoz gyakran jár kedvezmény vagy bónusz.
Promóció az áruk és szolgáltatások összesítőiben. A piacterek olyan platformok, amelyek különböző vállalatok különböző kereskedelmi ajánlatait gyűjtik össze (pl; árukereső, stb), és megmutatják azokat a potenciális vásárlóknak.
Az ilyen források általában magas forgalmi aránnyal rendelkeznek, így hatékonyan megtalálhatja közönségét az adott termék vagy szolgáltatásra.
Push értesítések. Egy új és elég hatékony marketing eszköz, bár egy picit néha már erőszakosnak tűnik.
A push értesítések sajátossága, hogy a felhasználó beleegyezik abba, hogy„ minden nehézség nélkül” fogadja az értesítéseket, és ehhez nem kell kitöltenie egy kérdőívet, űrlapot.
Csak annyit kell tennie, hogy feliratkozik a böngésző értesítéseire. Ilyen eszközzel biztosan Ti is találkoztatok már.
E-mail marketing. Az e-mailes hírlevelek az egyik „ősi”, de nem kevésbé hatékony marketing eszköze. A levelezés hatékonyságának fő feltétele az e-mail címmel rendelkező ügyfélkör jelenléte.
Marketing fajták
A termék iránti kereslettől és az értékesítési piac lefedettségétől függően többféle típusú marketing létezik. Vizsgáljuk meg közelebbről ezeket a fő típusokat:
Konvertálás – marketing tevékenységek, amelyek elősegítik a fogyasztói kereslet ösztönzését. Ez a nézet releváns a közönség vásárlási tevékenységének lehívása esetén.
Vagyis az elemzés negatív keresletet rögzít. Az egyik konverziós ugrási módszer sokak számára ismert – akciók, kedvezmények, bónuszok.
PR-csatornákat is használnak a termékek népszerűsítésére, például egy ismert személyt hívnak meg reklámozásra.
Demarketing. (A demarketing „értékesítésnek” vagy „fordított marketingnek” tekinthető, amely magában foglalja az általános és szelektív demarketinget.)
Emlékezünk arra, hogy a marketing (definíció) olyan tevékenység, amelynek célja a kereslet növelése.
Tehát a demarketing éppen ellenkezőleg jár el, vagyis csökkenti a keresletet.
Minek?
Csak annyi, hogy az ajánlat korlátozott, és sokszor többen akarják birtokolni a terméket. A vállalat szándékosan eszközöket használ a célközönség visszatartására – emeli a termékek árát, csökkenti a reklámtevékenységet.
Az ösztönző marketing pont ellentéte a demarketingnek (A demarketing „értékesítésnek” vagy „fordított marketingnek” tekinthető, amely magában foglalja az általános és szelektív demarketinget). Van kínálat, de nincs kereslet.
A marketinges feladata olyan tevékenységek kidolgozása, amelyek növelik a termékek iránti keresletet.
Mielőtt bármit is tenne, meg kell állapítania, miért nincsenek vevők. Nincs kereslet, ha a termék nem releváns a piacon; elveszíti értékét; a fogyasztó semmit sem tud az új termékről.
Miután megértette az okot, különféle módszerekkel alkalmazhatja a kereslet ösztönzését. Például az árak csökkenése, a hirdetési költség növelése stb.
A remarketing az áruk vagy szolgáltatások iránti kereslet felélesztését szolgálja.
A marketingszakembernek meg kell értenie a termékek népszerűségének csökkenését a célközönség körében, majd célzott intézkedésekkel helyre kell állítania a keresletet.
Az első tennivaló ilyen helyzetben az, hogy alaposan tanulmányozza a termék / szolgáltatás jellemzőit.
Fejlesztési marketing. A vállalat megérti, hogy a termék jó kilátásokkal bír a fejlesztésre. A marketingszakembereknek a potenciális keresletet tényleges értékesítéssé kell alakítaniuk.
Ehhez minden marketing eszközt és funkciót felhasználnak: a célközönség és a kulcsszavak elemzése, a versenytársak kutatása, a reklámcsatornákban való promóció és egyebek.
Tömeges marketing – ez már nem a kereslet, hanem a célközönség elérése érdekében működik. Vagyis a termékeket minden piaci szegmensnek szánják, nincsen az áruk megkülönböztetve, az árpolitika pedig egyszerű – minél olcsóbb, annál több az értékesítés.
A célzott marketing ellentétes a tömeges kereslettel. A termékeket szigorúan szegmentálják a meghatározott célcsoportok számára.
A közvetlen marketing nyílt ajánlat egy termék megvásárlására. Vagyis a marketingszakember nem gondolja, hogyan csalogassa az ügyfelet, hogy meg ne sejtse, hogy ez egy reklám.
Minden erőfeszítés megtörténik, hogy megmutassa a termék / szolgáltatás előnyeit a potenciális vevő számára.
Összegezve tehát
Kitaláltuk, hogy mi a marketing egyszerű fogalmakkal. Tanulmányoztuk céljait, célkitűzéseit és funkcióit. Megismerkedtünk az eszközökkel és típusokkal.
Befejezésként azt szeretném mondani: nem elég megérteni, mi a marketing, a marketing stratégiákat folyamatosan a gyakorlatban kell megvalósítani. Akkor nagy sikert fog elérni a vállalkozásában.
És most kezdjünk bele az egyik kedvenc marketing ágazatba, és ez nem más, mint a szövegírás
Hogyan írjunk helyesen meta címkéket a weboldalakra
Egyáltalán, mik azok a meta címkék
A HTML-dokumentum meta címkéi tartalmazzák a webhely oldalának leírását. Ezt metaadatoknak is nevezik. Ezek egy html oldal <head> szakaszában találhatók, és anélkül, hogy magán az oldalon megjelennének, a keresőmotor robotjai és böngészői elolvashatják őket.
A Google és más keresőmotorok címkékből származó meta adatokat használnak arra, hogy további információkat szerezzenek egy oldalról. Használhatják a kulcsrészletek rangsorolására, megjelenítésére a keresési eredmények között.
Mire szolgálnak a meta címkék?
A legtöbb SEO tanfolyam a meta címkék magyarázatával kezdődik. Ennek oka az, hogy általában a kód legtetején találhatók. A weboldal optimalizálásának nagyon fontos eleme. A meta címkék egy egyszerű és hatékony eszköz, amely számos marketing feladatot megold.
A legalapvetőbb és leggyakrabban használt címkék a „cím” és a „leírás”. Valójában több tucat más példa létezik, amelyek közül néhány szintén fontos a webmesterek számára.
Most csak a leggyakoribb meta címkéket vesszük figyelembe, fontosságuk szerint több kategóriába osztva őket.
Bármely SEO szakember egyetért abban, hogy ha magas rangot szeretne elérni a keresésben, önmagában a meta címkék nem elegek. Kiváló minőségű tartalommal kell kísérni őket, amely érdekli a felhasználókat és megoldja problémáikat.
A fő tanács itt az, hogy tartsd be az előírt minimumot. Ne adj hozzá olyan címkéket, amelyekre nincs szükséged – ezek csak elrontják a kódot, minél kevesebb, annál jobb.
A böngésző ugyanúgy használja a kódot, ahogy a felhasználó követi az utasításokat. Ha túl sok értelmetlen lírai kitérőt tartalmaz, bárki megzavarodik.
A SEO fejlődik, és a kulcsszavak súlya változik, de vedd figyelembe a tényleges lekérdezést. A keresési lekérdezés szavakban van megfogalmazva, és a felhasználók valójában a megfelelő sorrendben és integritásban vizsgálják meg az eredményeket a keresési karakterláncba beírt kifejezés jelenlétére.
Míg a keresőmotorok képesek szemantikus keresést és látens szemantikai indexelést folytatni a kontextus illesztésével, maga a kifejezés továbbra is rendkívül fontos.
A meta címkék segítenek a felhasználóknak megfelelni az oldaladnak a kérésüknek, és eldönteni, hogy releváns-e. Úgynevezett részleteket látnak a SERP-n – az oldal rövid leírási blokkjaiban.
Ez utóbbiak a „title” és a „description” címkék felhasználásával jönnek létre. Minél pontosabb az összeállításuk, annál nagyobb az esélye annak, hogy a felhasználó, miután megnézte a Google oldalának részletét, rákattint a linkre.
Hogyan kell helyesen írni a SEO címkéket
Szükséges címkék
Ezeknek a meta címkéknek minden oldalon jelen kell lenniük, bármi is legyen. Nincs sok közülük, és ha csak velük dolgozol, akkor nem lesz semmi probléma.
- Meta karakterkészlet
Az oldal kódolásának deklarálásához kötelező, mindegyiken szerepelnie kell. A hiánya befolyásolhatja az oldal megjelenítését a böngészőben.
- Cím
A címke nem a „meta” betűvel kezdődik, hanem olyan információkat tartalmaz, amelyek nagyon fontosak a SEO számára. Minden oldalnak egyedi címcímkével kell rendelkeznie, amely leírja az oldalt. A böngésző tetején jelenik meg a címsorban és a keresési eredmények között.
A keresési kifejezések jelenléte a címben fontos rangsorolási tényező. Ezenkívül a keresőmotorok kiemelik a kulcsszavakat a kódrészlet címében szereplő keresésből. Ez segít növelni a CTR-t
A címkéknek meg kell egyezniük az oldal tartalmával. A fő kulcsszónak elsőnek kell lennie a címben, és minél közelebb van a szó a címke elejéhez, annál jelentősebb lesz a rangsorolás szempontjából.
- Leírás
Ez a címke nem befolyásolja a rangsorolást, de nagyon fontos. Ez a szöveg győzi meg a felhasználókat, hogy kövessék a linket.
Bár a webhely felhasználói nem látják a meta leírást, a keresőmotorok gyakran rövid szövegrészletként használják a keresési eredmények címsora alatt. A jól megírt meta leírások rendkívül fontosak a CTR javításához.
A metaleírásokat meggyőzően kell írni, mivel ezek egyfajta reklámként szolgálnak a SERP oldalán található oldalra. Ez az esélye az organikus forgalom növelésére.
Írd le világosan az oldalt, és tiszta nyelven hozz létre egy vonzó leírást, amely több kattintást vonz. A leírás legfeljebb 160 karakter hosszú legyen.
Opcionális címkék
Hasznosak lehetnek a különböző webhelyek számára, de ha nem használsz, az sem jelent problémát.
H1-H6 fejlécek
A HTML-címkék kulcsfontosságú alkotóelemei a szemantikus keresésnek, mivel kulcsfontosságú környezetvédelmi nyomokat nyújtanak a keresőmotorok számára, és segítenek jobban megérteni az oldal tartalmát és annak általános szerkezetét.
A keresőmotor robotok a címkék <h1>, <h2> stb. Sorrendjét használják, hogy jobban megértsék az oldal tartalmának felépítését és relevanciáját. Ezeket a címkéket fontosság szerint kell rendezni az oldalon.
A H1-et tartják a legfontosabb fejlécnek. Oldalanként csak egy H1 megengedett. A H6-ot szinte soha nem használják – a központ általában H3-ra korlátozódik.
Közösségi metacímkék
A közösségi metacímkéket akkor használják, ha a közösségi hálózatokon való közzétételkor ellenőriznie kell az oldal tartalmának megjelenítését.
Az Open Graph címkék metacímkék gyűjteménye, amelyeket a webhely bármely oldalához hozzá lehet adni. Segítenek a közösségi médiában felismerni az oldal tartalmát – például a címet, a leírást és a képet.
Alt
Ez egy attribútum, amelyet egy képcímkéhez adtak hozzá HTML-ben, hogy a keresőmotorok megértsék, mi is az a kép. A keresőmotorok nem foglalkoznak minden kép felismerésével, de elolvashatják az alt attribútumban megadottakat.
Az alternatív szöveget világosan meg kell írni, és tartalmaznia kell a kép leírását. Ha objektumot ábrázol, használj olyan mellékneveket, mint az objektum színe vagy mérete.
Kulcsszavak
Bármely SEO szakember javasolja, hogy tölts időt erre. De van rá esély, hogy segíteni fog.
Címkék hozzáadása a webhelyhez
Az oldalelrendezést tartalmazó HTML dokumentumhoz címkék kerülnek. A legfelső részen található a <head> szakasz – oda kell írni a szükséges címkéket.
Ezt általában egy front-end vagy fullstack fejlesztő, vagy egy SEO szakember végzi, ha a projekt nagy, vagy egy működő webhely optimalizálásáról szól.
Vannak olyan szoftverek és bővítmények, amelyek automatizálják a címkék elhelyezését egy oldalon. A WordPress rendelkezik Yoast bővítménnyel, amelybe a címkéket az interfész megfelelő mezőibe írják.
A legkönnyebb a kivitelezőknél, ahol a címkék vagy automatizáltak, vagy intuitív felületen adhatók hozzá.
Gyakori hibák a meta címkék írásakor
Cím és leírás
- A címke túl hosszú vagy túl rövid. A Google azt javasolja, hogy kerüld a hosszú és szócikkes címsorokat, és rövidítsd őket.
- A címke nem létezik. Minden oldalon legyen címcímke és metaleírás.
- Több címke egy oldalon. A keresőmotorok nemkívánatos címkét jeleníthetnek meg, ha egynél több van.
- Ismétlődő címkék több oldalon . Fontos, hogy a webhely minden oldalához más-más leírást és címet állíts össze.
Robotok
- A nem indexelt oldalakat a robots.txt blokkolja. Ez megakadályozza, hogy a keresőmotor megnézze a robotok noindex címkét, ami lehetővé teszi az URL indexelését.
Szövegírás: történelem és evolúció
A szövegírás egy speciális tevékenységtípusra utal, amely a reklámnak tekintett szövegek előkészítésének és megírásának megvalósítását foglalja magában.
A meghatározás száraz, de rendkívül egyszerű, azonban ezen egyszerűség mögött jelentős rész nehézség áll, mivel a reklámszöveg elősegíti az üzleti és / vagy jogi személyek népszerűsítését.
Ez pedig nagyon fontos, mert egyetlen vállalkozás sem nélkülözheti az előléptetés lehetőségét.
Napjainkban a szövegírás globálissá válik, mivel a transznacionális vállalatok és más vállalkozások egyre inkább globális szinten népszerűsítik magukat, és globális közönség áll rendelkezésükre.
Ez pedig példátlanul növekszik a szövegírók keresletének növekedését (akik releváns szövegeket készítenek és írnak).
A webalapú hirdetési és marketing kampányok egyre inkább ösztönzik a kreatív írók iránti igényt, hogy szűkös költségvetéssel végezzék el a munkát.
A „szövegírás” kifejezés nem kapcsolódik közvetlenül a „szerzői jog” jogi kifejezéshez. Ha a szövegírás marketingre utal, akkor a szerzői jog a szellemi tulajdonjogokra, beleértve a szerzői jogokat is.
Természetesen a szövegíróknak meg kell ismerniük és tiszteletben kell tartaniuk a szerzői jogokat. De itt megszűnik a hasonlóság a szövegírás és a szerzői jogok között.
A szövegírás jobb megértéséhez ismerned kell egyedi történetedet és meg kell értened annak fejlődését.
Szövegírás: történelem és evolúció
A copywriting szövegek felhasználása az értékesítés és az ismeretterjesztés ösztönzésére a 18. század eleje óta létezik. Claude Hopkins-t (1866) a szövegírás atyjának tartják, mert a fogyasztói magatartást tanulmányozta, mielőtt reklámkampányokba írt volna.
Bizonyíték arra, hogy a szövegírás sok helyen elterjedt, és a szakemberek gyakorolták, 1892-ből származik.
Ebben az évben a The NW Ayer and Son (USA, Philadelphia) ügynökség először alkalmazott teljes munkaidős szövegírót olyan szöveg létrehozására, amely növelte az értékesítést. Ezt követően folyamatosan nőtt a specializált szövegírók iránti kereslet.
Az idők megváltoztak, és az emberek médiumokban gazdag életmódja hozzájárult a szövegírás fejlődéséhez.
A szövegírás fejlődése összefügg a SEO szövegírásával. A szövegírás piaca az Internet megjelenése óta ugrásszerűen növekedett.
Az internethez kapcsolódik a SEO copywriting megjelenése, amely kulcsszavak, minőségi tartalom és a kapcsolódó rangsorok kombinációjával segíti a vállalati weboldalak népszerűsítését.
A szövegírás egyre nagyobb műveltséget és tudást igényel. De ezt a műveltséget és tudást nem annyira a nyelvtan, a helyesírás, a stilisztika szempontjából fontos (bár az ilyen műveltség elvileg nagyon kívánatos).
Műveltségre van szükséged a marketing szempontjából, ami nem egyenlő mondjuk a stilisztikai műveltséggel. A szövegírás a reklám területén működik, a reklám pedig aktívan használja a kontrasztokat.
Ezért üdvözlendő a stílusok ötvözésével elért kontraszt, bár problematikus megérteni azoknak az újságíróknak, akik megszokták, hogy egyetlen előadási stílust kövessenek.
A szövegírás gyakran magában foglalja az egyszerű emberek megcélzását, akiknek köznyelvi beszédében gyakran vannak „tévedések” (filológusok (A filológia egy nyelv szövegeivel való tudományos foglalkozás megnevezése. ) szempontjából).
De éppen ilyen szabálytalanságok sértik néha azokat az ügyfeleket, akiknek a szövegírási szövegek a célpontjai.
Manapság sok webdesigner elsajátítja a szövegírást.
Ez helytálló, mert a professzionális szövegírók általában csak a nagyvállalatok kiváltságai lehetnek, mivel ezek a cégek egy kicsit többet engedhetnek meg maguknak a többiekhez képest.
De ha a webstúdió (vagy webügynökség) kicsi, akkor a teljes munkaidős szövegíró megfizethetetlen luxus számára. Ezért nagyon kívánatos, hogy a webtervezők csiszolják a szövegírás művészetét.
Valójában azonban csiszolnia kell készségeit, és komolyan tanulnia kell, és nem tekintheti magát nagyszerű szövegírónak, aki néhány sikeres (vagy akár mégsem) mondatot le tud írni.
A webstúdiók azonban olyan szabadúszó szövegírókat vonzhatnak, akik nem teljes munkaidőben dolgoznak egyetlen cégnél sem, de mindenki számára nyújtanak szövegírási szolgáltatásokat.
Ha szövegírás-íróvá akarsz válni, akkor tisztában kell lenned azzal, hogy mi a különbség a szövegírás és a szövegek írása között.
Szövegírás: a különbség a szövegek írási tevékenységétől
Ma már sokan kezdik megérteni, hogy a szövegírás nem tévesztendő össze egyetlen szöveg megírásával sem. A szövegírók nem mindig írnak magazinokba, újságokba és más médiumokba (bár ez megtörténik), ezt általában újságírók végzik.
A szövegírás azt jelenti, hogy olyan szövegeket készítenek és írnak, amelyek új fogyasztókat vonzanak a vállalatokhoz.
De mivel a vállalatok különbözőek, a szövegíróknak is különböző szövegeket kell írniuk. Például egy építőipari vállalat szövege eltér a virágokat árusító bolt tartalmától.
Sokan javasolják, hogy a szövegírási szövegeket rendkívül egyszerű nyelven írják. Vizsgáljuk meg azokat az okokat, amelyek miatt a szövegírási szövegek nem feltétlenül egyszerű nyelven írhatók (1. táblázat).
- táblázat: Miért nem egyszerű az egyszerű nyelv a szövegíráshoz?
Ok | Megjegyzések (1) |
1. A szöveg nyelvét nagymértékben meghatározzák a célközönségben rejlő jellemzők. És a közönség nagyon különböző | Még a különböző földrajzi régiókban az azonos típusú (ugyanazokat a termékeket fogyasztó) fogyasztók is eltérhetnek egymástól. Ezért néhány vállalatnak ma már több webhelye van, amelyek különböző célközönségeket céloznak meg. |
2. Előfordul, hogy a szövegírásnál nagyon hasznos az egyszerű beszédet összetettebbé és helyesebbé tenni | Az egyszerű beszéd és a bonyolultabb beszéd kombinációja kontrasztot biztosít. És a reklám kontrasztja nagyszerű technika. Ne feledd azonban, hogy ha a szövegíró egy márkás céggel foglalkozik, akkor be kell tartania a márkához illő stílust. |
3. Vannak nagyon szilárd és egyszerűen tiszteletre méltó társaságok, amelyek számára az egyszerű szövegek használata bizonyos mértékben megfosztja őket ettől a szilárdságtól | Minél szilárdabb a vállalat, annál helyesebb (legalábbis nem őszintén szólva egyszerű) szövegeknek kell lenniük a weboldalán. Általában a presztízs fontos az ilyen vállalatok ügyfelei számára. |
Az a tény, hogy a szövegírásos szövegeknek több stílusúaknak kell lenniük, jelzi, hogy a szövegíróknak (azoknak, akik ilyen szövegeket készítenek és írnak) sokoldalú stílus elsajátítására van szükség.
A szövegírási szövegeket a pszichológia finomságainak felhasználásával kell megírni, ahogyan azt a reklám előírja.
Például egy termék vagy szolgáltatás vásárlására irányuló közvetlen felhívás elriasztja az olvasót, és valószínűleg nem lesz olyan céges ügyfeled, amely ilyen hívásokat folytat.
Itt finom, mondhatni inszertív megközelítésekre van szükségünk.
És ezt nem olyan könnyű megvalósítani. Ezért tartják sokan a szövegírást a művészet egyik ágának.
Még ha a szöveg egyszerű is (igénytelen közönséget céloz meg), akkor is, amikor a marketing és a pszichológiai finomságok szövegírójának jó megértéséről tanúskodik, egyfajta „mikro-remekműnek” tekinthető.
A vállalati weboldalakon található szövegírási szövegeket nem csak a SEO szabályainak megfelelően kell megírni (ahogy önmagában mondják), hanem a pszichológiai árnyalatokat is figyelembe kell venni.
Vegyünk például egy gyakori kifejezést, amely nagyon gyakran előfordul a webhelyeken: „Örömmel üdvözöljük Önt a weboldalunkon!”
Miért érdemes feltört kifejezéseket használni?
Ha az ember még egy kicsit is ért a pszichológiához, akkor meg kell értenie, hogy minden ember valami újra, váratlanra, „frissre” törekszik.
És itt van egy közönséges kifejezés, ráadásul nagy valószínűséggel névtelen, mivel nagyon kevés olyan cég található, ahol a vállalatok képviselik az alkalmazottiakat.
Szeretném emlékeztetni őket arra, hogy régen mesterségük mesterei szerettek bemutatkozni, de szerényen, és nem úgy, mint manapság, például: „Fiatal ambiciózus csapat vagyunk” vagy „Vezetők vagyunk”.
Kit érdekel valaki ambíciója, vagy az, hogy valaki vezetőnek tartja magát? Az ügyfelek valami egészen mással törődnek.
Előnyöket akarnak maguknak, valamint félelemmel, tisztelettel, nagy tisztelettel kezeljék őket. És ez az, amit elvár az ambiciózus önbarátoktól?
És miért félne a vezetők megszemélyesítésétől? Ha a céged az Apple, akkor rendben van. Egyébként jobb szerényebbnek lenni, hogy közelebb kerüljünk az emberekhez.
A szövegírókat és az újságírókat az hozza össze, hogy az egyediségre kell törekedni, ellentétben bárki mással írásukban. A jó szövegíró néha nem hasonlít önmagára.
És ez nemcsak normális, hanem örömmel fogadja, nemcsak az emberek és a törvények (ez a szerzői jogokról szól), hanem a keresőmotorok is (amelyek magukban foglalják a Google-t, a Rambler-t, a Yandex-et stb.).
A szövegíróknak nagyszerű empátiáknak kell lenniük (akik empátiával rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy különböző ügyfelek képeit „ültetik be”).
Ha a szövegíró empátus, akkor képes lesz egyesülni a célközönséggel, úgy gondolkodni, mint ő, vágyni arra, amit akar, úgy beszélni, mint ő, és szeret írni, ahogy ő szeret neki írni.
Szövegírás: az ügyfelekről szól
Minden szövegírónak megvan a maga „kézírása”, de nem szabad – mint gyakran gyakorolják – egyedi stílusáról beszélni. Ha ez egy igazi szövegíró, akkor kissé olyan, mint egy kaméleon. Ma közönsége vásárol báli ruhákat, így a szövegíró romantikussá válhat, hogy örömet szerezzen az ügyfeleknek.
Holnap a közönsége komoly és értelmes emberek, mondjuk, pénzügyi igazgatók, majd a szövegíró olyan lesz, mint ezek a személyek. Ennek megfelelően egy másik közönség számára választ egy stílust.
Ahhoz, hogy jó copywriter lehess, tanácsos úgy gondolkodni, ahogyan a közönsége gondolkodik, konkrét emberek, akik vevőként vannak jelen.
Ha ilyen szövegíró szeretnél lenni, tudd meg, hogy személyiséged mely része olvad össze azzal a közönséggel, amelyhez írni fogsz, tedd ezt a részt elterjedtté a közönség írásakor.
Nagyon fontos, hogy a szövegíró a közönségre koncentráljon, és ne magára.
Amennyiben férfi olvasó vagy, biztosan hallottad már otthon (persze csak ha hosszabb ideje vagy kapcsolatban) az alábbi kijelentést….”Ez nem rólad szól”. 😊 Soha nem rólad szól.
Az üzleti életben mindig az ügyfeleidről van szó. Arra kell összpontosítanod, hogy mit akarnak az ügyfelek, mire van szükségük és mi tetszik nekik.
A szövegírónak látnia kell a különbséget a hitelesség és a „túl sok információ” között. A megbízhatóság biztosítása érdekében egy nagyon finom sor választja el az autentikus és az információval túlterhelt szövegeket. Szüksége van egyfajta „harmadik szemre”, hogy megérezze ezt.
Egy filozófiai elmével terhelt ember azt mondta: „Senki nem akar többet a bizonyosságnál”. Itt nem a szöveg hosszáról beszélünk. Mítosz, hogy egy weboldal szövegének rövidnek kell lennie.
A különböző hosszúságú szövegek különböző kliensek számára alkalmasak. Az emberek mások.
Lehet, hogy egyeseknek nincs türelme még néhány sort is elolvasni, és valakinek még néhány oldal sem elég.
Attól függ, melyik szöveg, melyik olvasótól függ … Ha azonban webhelyek szövegeiről beszélünk, vannak szabványok,
Mivel a szövegírók munkája manapság leginkább weboldalakra vonatkozó szövegekből áll, tanácsosnak tűnik némi figyelmet szentelni nekik.
Szövegírás: szövegek weboldalakhoz
A szövegírás funkcionális szerepe kiterjed a promóciójuk célját szolgáló weboldalak szövegeire is.
A szövegek a webhely által lefedett tárgykörtől függően eltérő természetűek lehetnek: vicces és barátságos, szigorú és száraz, reklám, kognitív stb. A három változót érintő számos jellemzőben különböznek a hagyományos nyomtatott szövegektől. Tekintsük a webhelyek szövegének változóit (2. táblázat).
- táblázat: Változó szövegek jellemzői az oldalakhoz
Változó | Változó jellemző |
Funkcionális stílusok | Az internetes szövegek, valamint az offline szövegek stílusai között megkülönböztethető: a szépirodalmi stílus (például a tudományos-fantasztikus), a tudományos próza stílusa, a hivatalos dokumentumok stílusa, az újságírói és újságstílus, a beszélgetési stílus. Ami a beszélgetési stílust illeti, használata többnyire nonprofit oldalakra vagy személyes blogokra terjed ki. Ez a stílus teszi az oldalt „nem hivatalos” webhellyé. Nehéz elképzelni a szövegek köznyelvi stílusát egy tudományos intézmény vagy egy nagyvállalat honlapján. Az újságírói és újságstílus jellemző az újságokra, magazinokra és más típusú médiumokra. Megtalálhatók online magazinokban, hírforrásokban is. A hivatalos dokumentumok stílusát általában a kormányzati szervek hivatalos forrásainak szövegeiben használják. Minden funkcionális stílust fel kell használni az immanens feladatok megoldására. |
Optimális hosszúság | Bár sokan úgy vélik, hogy a weboldal látogatói nem olvasnak szövegeket az interneten, mégis rákeresnek, keményen keresik és végül megtalálják őket. Éppen ezért az egyik legfontosabb feladat, amikor szöveget írunk a weboldalak számára, az egyensúly fenntartása a szükséges hosszúságú szövegek és a bennük található információk gazdagsága között. Vannak, akik úgy gondolják, hogy a túl hosszú szövegek megijeszthetik a webhely látogatóit, mert amikor az emberek sok szót látnak egy webhelyen, figyelmen kívül hagyják azt. Ez ellentmondásos kérdés, mivel például nyugaton az emberek nemcsak gyakorlati, hanem oktatási céllal is ellátogatnak az oldalakra. A túl rövid szövegek általában nem tartalmazhatnak minden szükséges információt. Másrészt, ha a szöveg túl rövid, akkor nehezebb „megcsípni” a promócióhoz. Ha az internet szövegének tipikus hosszáról beszélünk, akkor ez két-három-négyezer karaktert különböztet meg. Ez az átlagos A4-es karakterek átlagos száma. Egy ilyen szöveget már nem tekintünk rövidnek. De a rövid szöveg 500 és 1000 karakter között van. Nyilvánvaló, hogy az információtartalom rövid szövegekben való megadása szinte irreális. |
A szöveg jellege | A szöveg jellege összefügg a hosszával. Tehát a webhelyekre vonatkozó cikkek reklámozása magában foglalja a hirdetett termék vagy szolgáltatás minden előnyének leírását a látogatók számára. Ez nem jelenti a „maszatolást”. De a szövegek „higítása” ebben az esetben sem kívánatos. A reklámszövegnek tartalmaznia kell a termék / szolgáltatás nevét, tulajdonságainak és jellemzőinek leírását, relevanciáját és versenyelőnyeit. Ha több információra van szükség, érdemes lehet egy hosszú szöveget több rövid, egymással összekapcsolt részre osztani. Amikor a látogatók hirdetési anyagokat olvasnak a webhelyeken, meg kell érteniük, miért nyereséges számukra az adott eladó (cég) adott termékének megvásárlása, ezt a márkát választani. Amikor a szöveg technikai jellegű, még nehezebb elérni a kényes egyensúly elérését a hossza és az információs tartalom között. A weboldalak technikai cikkei aprólékosan hosszúak, de gazdag információk lehetnek, mivel a technikai weboldalak célközönsége multidiszciplináris. Azonban a webhelyek műszaki információkkal történő túlterhelése, ha ezeket az információkat széles közönségnek címezzük, semmiképpen sem éri meg, mivel a hétköznapi látogatók valószínűleg nem fogják megérteni az ilyen „sajátosságokat”. |
Meg kell jegyezni, hogy sok szövegíró nem idegenkedik attól, hogy dicsekedjen az általuk írt szövegek „lédússágával” és „finomságával”. A célközönség nem minden képviselőjének tetszik a szövegek „finom” vagy „lédús” jellege. Bár valaki valószínűleg szereti …
Annak érdekében, hogy a szöveg megérintse, okosnak kell lennie, vonzania kell a kreativitást és a készségeket, amelyek gyakran tapasztalattal járnak.
De a copywriter számára a legfontosabb az a vágy, hogy tökéletes legyen a munkájuk. És talán még mindig tudnia kell valamit arról, hogy az embereknek szükségük van-e a hitelességre.
Szövegírás: kellenek-e az emberek hitelességre?
A hitelesség mindenhez kapcsolódik, beleértve a szövegírást is. Az emberek valóban hitelességet akarnak? Első pillantásra kissé furcsa a kérdés. Valójában azonban szeretnék választ kapni rá, miután előre elmagyaráztam valamit.
A hitelesség kettős mantrája áll a blogoszféra középpontjában.
Tegyük fel, hogy a PR-módszerekről van szó, ahol a blog-bloggerek gyakorolják a vezérigazgatói jelentést és hasonlókat. Elég könnyű ezeket a dolgokat rossznak és nemkívánatosnak nevezni.
De ne hibáztasd az embereket, nem akarnak hazudni. A LonelyGirl kivételével, ami természetesen érdekes kivétel, nem?
Ennek a lánynak elképzelhetetlen történetekkel sikerült felkavarnia az egész angol nyelvű internetet magáról. Azért, mert „szórakoztató” volt, vagy azért, mert nem egy nagyvállalat terméke?
Nem számít, ki állt elő a LonelyGirl-lel? Ez természetesen a marketing és a reklámozás gyakorlata volt.
A LonelyGirl bebizonyította, hogy az emberek igazán vágynak egy olyan élményre, amely kitöltheti életüket, legyen az valós vagy elképzelt. Nincs egyértelmű határ a valóság és a fikció között. Ha valami tetszik az embereknek, nem gondolnak túl sokat a hitelességére.
Egy okos ember azonosította a hitelességet. Azt mondta, hogy hitelességben soha nem szabad úgy tenni, mintha bárki is lennél. De hol van a határ a hitelesség és a nem hitelesség között?
Lehet, hogy pszichológia hallgató vagy emberi természetű, vagy jó öreg józan ész.
Lehet mindkettő, különböző szerepeket játszhat különböző körülmények között. Ugyanazon a hangon kell megírnod üzleti bloggodat, amelyet akkor használsz, amikor szórakozol a barátaiddal?
Miért készítjük a „fajta játékunkat” munkára vagy egy fontos üzleti találkozóra?
Egy buliban egy fiatal marketing tanácsadó undorító volt. Ő valódi volt és állandóan esküt tett, mint egy katonatiszt. Ezzel szemben a másik marketinges állandóan mosolygott és viccelődött. Nagyon édes volt, adta magát.
De a barátja azt mondta, hogy valójában egyáltalán nem szeret viccelődni, és egyáltalán nincs humorérzéke, ezt kizárólag az üzlet érdekében teszi. Ezt azért teszi, hogy mások jól és kellemesen érezzék magukat vele. Melyik marketingszakértőt szeretnéd?
Meggyőző copywriting technika
A szövegírás fő feladata az internetes oldalakat népszerűsítő és kitöltő tájékoztató, reklám vagy egyéb szövegek hozzáértő. Ezenkívül a szövegírás magában foglalja a reklámszlogenek, cikkek, forgatókönyvek TV-hez és rádióhoz való elkészítésével kapcsolatos munkát is.
A copywriter által létrehozott szövegek túlnyomó többségének fő célja az eladások növekedésének ösztönzése vagy bármely áru és szolgáltatás népszerűsítése.
Így a szövegírás valahol a marketing, az írás és a pszichológia metszéspontjában áll, és a szövegalkotás során bizonyos sajátosságokat kell figyelembe venni. Természetesen a reklám- vagy a PR-anyagok minden műfajának megvannak a sajátos írási sajátosságai.
Ugyanakkor meg lehet különíteni néhány általános szabályt, amelyek betartását minden copywriter által létrehozott szöveg megköveteli. Ezekről a szabályokról az alábbi cikkben fogunk beszélni.
A jó szövegírás 3 szabálya
Tehát mi a jó példány? Minden jó szövegnek világos és meggyőző üzenetnek kell lennie.
Ha azonban a megszokott irodalmi művekben az ötlet bemutatása gyakran meglehetősen komplex módon valósul meg, akkor a szövegírásban viszonylag egyszerűsítve, de bizonyos technikával és bizonyos szabályokra támaszkodva kell bemutatni.
Az egyik ereje
A szövegírásban nincs hely terjedelmes filozófiai és lírai kitérőknek, rengeteg metafora, tudatfolyam, intertextualitás és egyéb komplex dolgok, amelyeket gyakran használnak a komoly irodalmi művek.
A marketingszövegnek nem szabad elgondolkodtatónak lennie, hanem cselekvésre ösztönöznie kell.
Az ember akkor cselekszik, amikor minden világos számára.
American Writers & Artists Inc. (AWAI), amely több mint 20 éve képezi a szövegírókat, és ezen a területen nagy tapasztalattal rendelkezik, az anyag bemutatásának nagyon furcsa elvét fogalmazta meg, az „Egy hatalma” néven.
Ezen elv szerint a marketing szövegnek az alábbi kritériumoknak kell megfelelnie:
- összpontosít egy ötletre;
- serkent egy alapvető érzelmet;
- meséljen el egy történetet;
- egyetlen válaszra irányítsa a kilátást.
Az Egy hatalma az, amit az olvasó azonnal megérthet. Valami, ami kifejezetten előnyt nyújt neked, legyen az cél elérése vagy egy probléma megoldása.
Mi legyen a címe. A négy „Yu” szabályai
Az első dolog, amit az olvasó lát, az a cím. A jó címsort egy mozdulattal kell elkészíteni:
- ragadja meg a figyelmet;
- érdeklődést kiváltani;
- vágyat kiváltani;
- motiválja az olvasás folytatására.
Reklámszövegírás – szép szavak vagy hatékony megoldások?
A modern marketing eszközök lehetővé teszik az ügyfelek problémáinak gyors és hatékony megoldását, jelentős előnyökkel a vállalkozó számára. A reklámszövegírás, mint az internetes marketing egyik legfontosabb eszköze, hatékony szövegek és cikkértékesítés segítségével sikeresen befolyásolja a potenciális fogyasztókat és vásárlókat.
A reklámozás, a reklámszolgáltatások, a márkák pozicionálása, a vállalatok imázsának kialakítása és sok más probléma megoldása révén a reklámszövegírás minden szakmai előadó számára a legfontosabb gyakorlati terület lett.
Ha a kliens és a szövegíró közötti interakciót feltételes hierarchikus piramisként képzeljük el, akkor a kliens maga, problémáival és igényeivel együtt jelenik meg a felső részben.
A középső részen lehetőségek nyílnak problémáinak megoldására, a piramis tövében pedig kézzelfogható és megfoghatatlan előnyök származnak a közelgő együttműködésből.
Minél erősebb az alap, annál stabilabb a piramis és a reklámszövegírás jobb az ügyfélproblémák megoldásában.
Minden hivatásos szövegíró egyértelműen megfogalmazza saját gondolatait, elegáns és érthető verbális formába csomagolva azokat. A reklámszövegek és a cikkeladások azonban nem csak az internetes oldalak tartalmának kitöltését szolgálják.
A reklámkomponensű professzionális szöveges tartalom fő feladata áruk értékesítése és szolgáltatások népszerűsítése: nyereségesen, gyorsan, garantáltan. Amikor a céllátogató meglátogat egy kereskedelmi webhelyet, máris érdeklődik a vásárlás iránt, sőt készen áll a pénztárca kinyitására.
Egy érdekes címsor azonnal felhívja magára a figyelmet, és jelzést ad arról, hogy az ügyfelet itt megértették, és kész fontos és hasznos információkat megosztani vele.
A helyes reklámszövegeket olvasva minden látogató rájön egy egyszerű igazságra: „Itt ismerik a problémáimat és megértik, mire van szükségem. Itt van a megoldás a problémáimra. ” Az áruk szükséges jellemzőit az előnyös oldalról mutatják be az ügyfélnek, és választ adnak a fő kérdésre:
„Mire hasznos ez a termék és mi a jó benne?”
A különbség felismerése érdekében hasonlítsunk össze két hirdetési kifejezést:
- Kényelmes és tartós kerékpár.
- Élvezi a kerékpározást egy éven át, és ez olyan, mint egy új!
Kényelmes és tartós – szeretném ezt a biciklit! De mi a különbség?! Sürgős probléma megoldása. A vevőnek nem csupán kerékpárra van szüksége, hanem a vezetés örömére és a problémamentes működésre.
Amikor egy potenciális vásárló rájön, hogy a termék megvásárlása előnyökkel jár, akkor nem habozik cselekedni!
Összehasonlító példák segítségével elmagyarázzák az ügyfélnek, hogy milyen hatást (előnyöket, problémamegoldást) kap a kiadott pénzért. Csak hasonlítsd össze: „Ez a matrac 133.220 Ft-ért megvásárolható” vagy „Egy egész éves kényelmes alvás napi 365 Ft-ért!”
Az egyszerű és érthető szavak szilárdan egyesítik a piramis alapját és tetejét, a reklámszövegírás segítségével megoldják az ügyfelek problémáit, és előnyökkel járnak a professzionális szövegírók számára.
Az előadó számára nem mindegy, hogy milyen üzleti tevékenységet folytat, mert nem egy terméket vagy szolgáltatást értékesítenek. Minden probléma kész megoldása eladó! Minden fogyasztó ugyanazt akarja – megérteni problémáit és gyorsan megtalálni a megoldásokat.
Ezért a professzionális szövegíró tapasztalata mindig a potenciális ügyfelek szolgálatában áll.
A reklámszövegek és a cikkek értékesítése nem annyira fontos – akkora lesz, mint amennyire egy adott probléma megoldásához szükség van. Végül is a copywriting szolgáltatások megoldást jelentenek egy kereskedelmi webhely egyik fő problémájára is. Melyiket kérdezed?
A válasz: eladni, eladni és újra eladni!
Mi a különbség a tartalommarketing és a szövegírás között?
Hagyományos marketing szempontból a fő kérdésre a válasz egyszerű. Kérdezz meg bármelyik internetes marketingszakembert, és azt mondják, hogy a tartalommarketing értékes és ingyenes tartalom létrehozásáról szól, azzal a céllal, hogy vonzza a felhasználókat és átalakítsa őket potenciális ügyfelekké.
A szövegírás viszont egy adott szöveg létrehozása, amelynek feladata a felhasználó vonzása egy adott művelet végrehajtására. Ez lehet vásárlás, felíratkozás a hírlevélre vagy célzott hívás.
Vagyis a tartalommarketing blogok, podcastok, e-mail és mindez, a copywriting pedig céloldalak, hirdetések, hírlevelek szövege.
Összességében a válasz első pillantásra helyesnek tűnik. De maga a megközelítés nagyon hibás.
A szövegírás nélküli tartalommarketing csak hiúság
Rengeteg webhely jó és hasznos tartalommal rendelkezik, és nagyon szerény számú előfizető van. Minden internetes marketingszakembernek van pár ilyen projektje. Miért történik ez?
Ha hasznos és informatív cikkeket írsz, de senki sem akarja elolvasni őket, akkor az lehet a probléma, hogy nem jól mutatod be az információkat.
- A címsorod felháborítóan unalmas. Ha a címsorod unalmas, akkor arra gondolsz, hogy a szöveg többi részében is ugyanaz a negatív karizma lakozik. Ki akar unalmas szövegeket olvasni?
- A címsorok túl trükkösek. Természetesen dicséretes a vágy, hogy bemutassad saját tudásodat, különösen, ha van mit demonstrálnod. Ha azonban túl magas szellemi küszöböt hozol létre, akkor vagy nagyon bátor, vagy nagyon magabiztos emberek kattintanak a linkre. És nem sok van belőlük.
- A címsor nem hasznos. Talán, miután már elolvasta a címet, az emberek megértik, hogy nem tanulnak semmi újat. Sőt, nehéz lesz megszabadulni egy ilyen benyomástól: amikor hasznos és érdekes dolgokat írsz, az emberek automatikusan a legunalmasabb címsorokat is megcsipkedik. De bár nincs ilyen vélemény rólad, alaposan át kell gondolnod, hogyan nevezd meg az opusodat, és milyen előnyökkel járhat a szöveg az egész felhasználó számára.
- A tartalmad marginálisnak tűnik. Bármilyen társadalmi bizonyíték hiányáról beszélünk: ha senki nem osztja meg a tartalmadat, nem tetszik neki, akkor ebben az esetben a felhasználó kételkedni kezd abban, hogy tetszett-e neki az anyag (még akkor is, ha nagyon tetszett neki). Ha a szöveged alatt összegyűlik a közvélemény, akkor a felhasználó tudattalanul értékeli a tartalmat a megbeszéltek szerint, és talán több megjegyzésre is képes.
- A szöveged nem közvetít fő üzenetet vagy cselekvésre ösztönzést. Ha a felhasználó elolvasása után felteszi magának a kérdést: „És mi?”, Akkor egy ilyen szöveget aligha lehet sikeresnek nevezni. Kérdésre piros szálként kell végig menned a teljes szövegen: „Hívás kezdeményezése”, „Kérés elküldése”, „Mi vagyunk a legjobbak”. Mit kell tennie a felhasználónak a cikk elolvasása után? Miért írtad?
A szövegírás egy taktika, amellyel rábeszéljük a felhasználót arra, hogy tegye meg azt, ami neked megfelelő. Sőt, ez nemcsak a szövegekről szól; a jó szövegírás egyben cselekvésre ösztönzés is egy videóban, podcastban, képben.
A nagy, hűséges online közönség kiépítése lehetetlen, ha nem éred el, hogy ez a közönség hű és nagy legyen.
A szövegírás a tartalommarketing nélkül csak átírás
Csak az érdekes és hasznos szövegek szép, jó címsorokkal történő megírása csak a fél siker. Ezt folyamatosan, nem pedig periodikusan kell tenned, miközben a tartalmadat a megfelelő embereknek, a megfelelő helyen és időben mutatod meg. Végül is, még ahhoz is, hogy kiderüljön, hogy a tartalmad szívós, szükség van valakire, aki elolvassa.
Mi haszna van egy lány szépségének, ha állandóan a tornyában ül?
Oszd meg tartalmaidat gyakran és ingyenesen, jogdíjmentesen. A nagylelkűség mindig szexi. A mindenkivel megosztott hasznos tartalom zavarba hozza az olvasót, és arra készteti őket, hogy elgondolkodjanak, mit kínálnak, ami ugyanolyan hasznos?
A szövegeket egy gyönyörű webhelyen kell elhelyezni, és szép, szellemes vagy hasznos illusztrációkkal kell ellátni.
Ha az erőforrásod és a szövegeid úgy néznek ki, mint egy hallgató vagy egy munkanélküli ember hobbija, az rossz. Próbálj felvenni egy marafét: még a környék legijesztőbb lánya is úgy néz ki, mint egy hercegnő az esküvőjén.
A hasznos tartalom remek, nagyszerű és fantasztikus. De ne feledkezzünk meg olyan romlandó dolgokról, mint a kulcsszavak aránya a szövegben. A szövegek optimalizálásának láthatatlannak és pontosnak kell lennie.
Ha elolvasása után feltűnik, hogy melyik kérésre próbálsz előre lépni, akkor úgy néz ki, mint egy lány lábára nőtt haj: úgy tűnik, hogy szép vasalni, de szúr. És a „hercegnő” effektus eltűnik.
Tehát a szövegírás az, hogyan lehet ízletes és egészséges a tartalmad, mint a joghurt, és miért a tartalommarketing. Néha sok háttérgondolkodásra van szükség ahhoz, hogy megértsük, kinek és minek írjak (gondoljunk a tartalommarketing oldalára).
Ezután a billentyűzetnél ülve kezdj el minőségi terméket létrehozni (szövegírás). Taktika és stratégia, Yin és Yang, kávé és tej- nos, tudod, mire gondolok.
A termékek alacsony népszerűségét gyakran azzal magyarázzák, hogy a termékek önmagukban vagy büdösek, vagy senki sem tud ezekről a termékekről. Hasonló a helyzet a tartalommal, amelynek magas színvonalúnak, vonzónak és közismertnek kell lennie ahhoz, hogy bármiféle hasznát vehesd.
10 szövegírási tipp, amelyek gyorsan, 30% -kal növelik a konverziókat
Ez nagyon meg fog lepni, de ha csak néhány szót változtatsz a céloldalon, akkor az konverziódat 30-40% -kal vagy annál nagyobb mértékben megnövelheted.
Most 10 szövegírási tippet adok, amelyek konkrét példákon keresztül segítenek növelni az eladásokat. Könnyen kezelhetők és bármilyen résen működnek.
Beszélj az ügyfél előnyeiről, ne a döntéseiről
Az összes eladó, a szövegírók általános hibája sem kivétel. A leendő ügyfél tudni akarja, mit fog eredményezni ennek eredményeként, nem pedig arról, hogy mennyire klassz a cég és hogyan oldja meg a problémáját. Igen, a folyamat részletei fontosak, de másodsorban.
A felhasználók nem hülyék, és valószínűleg egy csomó webhelyen mentek keresztül, mielőtt az oldaladra kerültek. Egyszerűen végrehajtót (vagy beszállítót) választanak. De hogyan választhat, amikor mindenhol egy „dinamikusan fejlődő cégről” írnak?
Koncentrálj a termék vagy szolgáltatás előnyeire. És magyarázd el a versenytársakkal szembeni különbségeket. Valójában az ügyfélnek egy kérdése van: „Miért forduljak hozzád?”
Képek vagy videók hozzáadása
Az internetezők egyre több információt érzékelnek a látványon keresztül. Remek kép vagy videoklip erősíti az eladási szöveget. Ez nem a copywriter közvetlen hatásköre, de a jó írónak alapvetően marketingesnek kell lennie. Kidolgozhat egy koncepciót és feladatot rendelhet a tervezőhöz.
Fontos szempont: a jó minőségű és valós képek befolyásolják a konverzió növekedését. Az ingyenes fotókészletekből mosolygó fiatal lányok képei éppen ellenkezőleg, negatív szerepet fognak játszani. Lehet, hogy ügyfeled nem hollywoodi sztár a fotogenitás szempontjából, de az emberek az igazságot akarják, nem pedig egy nagyon hamis dumát.
Távolíts el minden okot, amely miatt a felhasználó nem vásárol
A kifogások kezelése a szövegíró legnehezebb és legfelelősebb feladata.
Bármennyire is tetszik neki a dolog, az ügyfél bármikor megtagadhatja a vásárlást: „Menő, de drága”, „Lehet, hogy nem szállítanak időben”, „És ha nekem nem felel meg, akkor hogyan csinálhatom vissza a vásárlást? ” és sok más.
Három kulcsfontosságú pont a kifogások gyakorlásához, különösen az e-kereskedelmi webhelyeken:
- a termék tulajdonságainak, előnyeinek világos és érthető leírása;
- a fizetési és szállítási lehetőségek részletes leírása:
- az áruk minőségbiztosítása és a visszaküldés lehetősége.
A következő elemek segítenek:
Ajánlások
Ha egyáltalán nem lehet visszajelzést gyűjteni a valódi ügyfelektől, próbáljon „élő” értékeléseket készíteni. Ideális esetben válaszolniuk kell a hallgatóság „fájdalmas” kérdéseire. Mint „ilyen kétségeim voltak, a cég így oldotta meg őket …”
Fontos szempont: használd a célközönség nyelvét. Ezért nem szabad az akadémia professzor módjára „fésülködnöd”. A hamisítást pontosan az ügyfél fényképével és aláírásával továbbított nyelv és kép közötti eltérés ismeri fel. Természetesen és ésszerű határok között.
Bizalmi tényezők
Ez része a kifogások kezelésének. Segítségként olyan kifejezések, mint „kedvezmény”, „ingyenes verzió”, „spam elleni védelem”, „a személyes adatok titkossága”, „pénzvisszafizetési garancia”, „ha a méret nem felel meg, akkor a terméket … „stb.
Természetesen nem „elkapási kifejezés” kedvéért kell, hogy legyenek, hanem a valódi szolgálatot tükrözzék. És ez már nem kérdés a vállalkozás tulajdonosának.
Vigyázz a szádra
Egy rossz szó tönkre teheti az egész szöveget, a helyes pedig növelheti a konverziókat.
Íme néhány irányelv:
Cselekvés
A célműveletnek (megrendelés, a jelentkezési lap kitöltése) a lehető legkevesebb stresszt kell okoznia a felhasználó számára.
A „vásárlás”, „regisztráció”, „kitöltés” „feszültséget”, kötelességtudatot okoz. Az ügyfél még nem kapott semmit, de máris ki kell töltenie valamit, el kell küldenie. A feladat egy ilyen ajánlat megadása, amely sokszor nagyobb, mint a személyes adatok elhagyásának szükségességéből fakadó negatív. Kivéve, ha iPhone8-at adsz el 70% kedvezménnyel.
A „megtudja”, „vegye fel”, „fogadja” a munkát sokkal hatékonyabban. Vagy a végeredmény: „Növelje nyereségét 45% -kal”, „Takarítson meg 35% -ot a vásárlásokon”.
Ne a pénzre koncentrálj
Ez egy ugyanabba a kategóriába tartozó technika, nagyon releváns az online áruházak számára. Emlékszel, a „tiltott” szavak közé soroltuk a „Vásárlás” hívást?
A pénztől való elválás komoly stresszt jelent a vásárló számára, főleg online fizetéskor. Nincs mit tenni, ilyen a pszichológia.
Ebben a tekintetben használj a termékkártyákon a „Kosárba”, a fizetési oldalon pedig a „Megrendelés” lehetőséget. Még jobb, ha hozzáadsz egy vonzó feltételt – például „Házhozszállítással rendelés”.
Kerüld a túl sok szót
„A rövidség a tehetség nővére.” Az eladási szövegben minden szó aranyat ér.
Az esetek döntő többségében a „több betű” drasztikusan csökkenti az átalakítást.
Először is a nyitóoldalakon, amelyek feladata nem a vállalkozás összes csínját-bínját lefektetni, hanem csak egyszerű és szabad cselekvésre csábítani. Ehhez elegendő a címsorban szereplő USP, az előnyök rövid listája és az erős fellépés.
Használj személyes névmásokat
Ez már gyakori igazság: a megtérés növelése érdekében annyi „te”, „te” és a lehető legkevesebb, hogy „mi”, „mi”. Ismét mindent mértékkel! Oké? Ne vigyük túlzásba.
Következtetés helyett
A szövegírás több mint szó. Ez egy értékesítési eszköz. Elemezd a példányodat, hogy milyen hatással van a webhelykonverzióra. Segítségként – a / b tesztek a különböző lehetőségekről (először is, címsorok, cselekvésre ösztönzés és egyéb konverziós elemek). Csak így értheted meg valódi hatékonyságukat.
Mik azok a linkhorgonyok? A horgonyok típusai. Horgonylista kompetens összeállítása
A linkhorgonyok hatékony eszköz, amely növelhet egy webhelyet a keresőmotorokban, vagy éppen ellenkezőleg, szankciókat vonhat maga után a visszaélések miatt.
Most részletesebben fogok beszélni arról, hogy melyek a linkhorgonyok és mik azok, valamint részletesen elemzem a horgonyok link-promócióban való felhasználásának kérdését.
Fontos:
- először belső webhely optimalizálás, majd – külső (nem fordítva);
- meg kell értened, miért van szükség linkekre és hogyan működnek;
- legyél rendkívül óvatos, ha webhelyed fiatal.
Horgony linkek – mit jelent ez?
A horgony az a szöveg, amelyre a felhasználó kattintva egy másik oldalra lép.
Alternatív meghatározás – a link horgonya a <a> és </a> címkék közé helyezett szöveg. HTML kódban így néz ki:
<a href==https://bakokrisztian.hu/> Marketing </a>
A BBCODE-ben a link horgonya az [url] és [/ url] címkék közé kerül:
[url = „https://bakokrisztian.hu/”] Marketing [/ url]
Mindkét esetben a végeredmény a következő:
Marketing
És ha rákattint erre a linkre, felkeresi szolgáltatásunkat. Valójában a link szövegét („Marketing”) horgonyszövegnek nevezzük.
A BBCODE link horgonyírása többnyire a fórumokon található. A többi webhely (blog, online áruház) ismerős HTML-t használ.
Horgony linkek, azaz a szöveget a keresőmotorok figyelembe veszik, és meglehetősen erősen befolyásolja a webhely pozícióját a keresési eredmények között Ezért a horgonyok nagy figyelmet kapnak.
A SEO szakemberei végtelenül vitatkoznak arról, hogyan kell helyesen írni, milyen arányban kell terjeszteni őket stb.
A webhely linkhorgonyainak típusai
A linkhorgonyoknak többféle típusa van. Ez az a fő ok, amelyen vita merül fel. Milyen horgonyokat használjon az oldal? Mi az arány? Melyiket jobb megtagadni? Mielőtt válaszolnék ezekre a kérdésekre, nézzük meg a horgonyok besorolását.
Nem horgony linkek
A legbiztonságosabb horgony típus a nem horgony linkek. Javaslom, hogy 80% -nál nagyobb mértékben használd őket a webhely linkprofiljában.
A nem hitelesített hivatkozások olyan külső hivatkozások, amelyek hivatalos hivatkozási szöveget használnak kulcsszavak helyett. Többféle típusúak:
Horgony URL. Egyszerűen fogalmazva, ezek a szokásos URL-linkek, például:
- https://bakokrisztian.hu
- https://www.bakokrisztian.hu
- bakokrisztian.hu
- www.bakokrisztian.hu
A keresőmotorok számára a http-hez és a www-hez nem kapcsolódó linkek teljesen különböző horgonyok. Használd ezt a horgonylista diverzifikálásához.
Márka horgonyok. A szokásos URL-linkek mellett a márkás lekérdezéseket is nem horgony linkeknek tekintjük. Vagyis a telephely címe, a cég neve, a szolgáltatás. Bizonyos esetekben ez a személy neve. Például ezt gyakran a szolgáltató szektorban gyakorolják.
Ha lehetséges, írhatsz márkás horgonyokat angolul is:
Gyakori kifejezések. A következő horgonyokat nem horgony linkeknek is nevezik:
- itt;
- itt;
- ezen a linken keresztül;
- azon a weboldalon;
- töltse le itt;
- részletesebben;
- olvassa itt stb.
A nem horgony linkek előnye a természetesség. A hétköznapi felhasználók csak ilyen linkeket hagynak a webhelyeken és a fórumokon. Vagyis vagy egyszerűen lemásolják egy blog, szolgáltatás vagy online áruház linkjét, vagy valami olyasmit írnak, hogy „lásd itt,… többet”.
Kereskedelmi horgonyok
A kereskedelmi horgonyok azok a legfontosabb kifejezések, amelyekre tervezed rangsorolni oldalaidat a keresőkben.
Általában a következő szavakat tartalmazzák:
- megvesz;
- rendelni;
- ár;
- eladás;
- olcsó;
- olcsó;
- stb.
Az eredmény a következő:
- olcsón vásároljon játék laptopot;
- műanyag ablakok telepítése magyarországi áron;
- Az iPhone képernyő cseréje budapesten olcsó.
Természetesen az ilyen kifejezések természetellenesnek tűnnek. Egy nagyon ritka helyzetben lévő hétköznapi ember használna ilyeneket.
Ennek ellenére az ilyen horgonyokkal való linkek segítenek az oldalak jobb és gyorsabb rangsorolásában, de ez egy manipulatív technika. A keresőmotorok könnyen láthatják ezt, és megbüntethetik az ilyen webhelyeket.
Sok seo szakember megpróbálja megtalálni a megengedhetőség ezen határát, de a keresőmotorok egyoldalúan megváltoztatják a játékszabályokat. Ezért javaslom a legtöbbször nem horgony linkek használatát.
Fontos! Kereskedelmi kifejezéseket használó horgonyokat kell használni, de kizárólag kiváló minőségű helyszínekről és a teljes szöveg 10-20% -ában.
Link horgonyok pontos egyezéssel
A linkhorgony megegyezik a következő kulcsszóval:
- vásároljon hűtőszekrényt olcsón;
- rendeljen promóciót.
A pontos bejegyzés lehet szótagolással vagy anélkül. Ez a SEO szakember döntésétől függ.
Csatold a horgonyokat hígított belépéssel
A híg előfordulás magában foglalja a szavak deklinációjának szabadságát és további szavak használatát a kifejezés variációinak kibővítésére:
- váltótáska – „fejhallgató megvásárlásával”;
- változtassa meg a „fejhallgató vásárlása” cikket;
- hígítsd további szavakkal – „vásároljon nálunk fejhallgatót”.
Most már ismersz minden típusú horgonyt. Meg kell még tanulni, hogyan lehet ezeket kombinálni.
Készen állsz a következő lépés folytatására?
Kezdjük el!
Mi a horgonylista?
A horgonylista az összes olyan horgonyhivatkozás listája, amelyek egy adott oldalra hivatkoznak. A keresőmotorok elemzik webhelyedet, részletes „dossziét” kapnak, majd eldöntik, mely linkeket vegyék figyelembe, melyeket tekintik spamnek.
Új kivételek: miért vannak olyan webhelyek, amelyek tetején spamhorgonyok találhatók:
Ha hosszú távú projektet fejlesztesz, akkor egy biztonságos linkprofilra kell összpontosítanod, vagyis:
- 80% nem horgony linkek;
- A kereskedelmi horgonyok 20% -a.
Fontos! Ha tapasztalt szakember vagy, elemezheted versenytársaidat, és megértheted az adott rés optimális arányát. Ha azonban most kezdesz el SEO-promócióval foglalkozni, akkor jobb, ha a fő postulátumból indulsz ki, hogy „ne ártson”.
Hogyan lehet jó horgonylistát írni: lépésenkénti útmutató
A link promóció megkezdése előtt össze kell állítanod egy illetékes horgonylistát. Minek? Annak érdekében, hogy a jövőben megtudjuk, melyik horgonyokat és milyen mennyiségben használj a linkek megszerzéséhez.
- Elemezd a versenytársak helyét
Először is meg kell találnod versenytársaidnak helyét a kereső TOP-10-ben.
Mit kell nézni:
- a nem horgonykötések és a kereskedelmi horgonyok aránya;
- konkrét kifejezések.
Az elemzés elvégezhető mind a domain szintjén, mind pedig az adott oldalak szintjén.
A versenyzői elemzés szakaszában a fő feladat a horgony / nem horgony linkek arányának meghatározása egy adott réshez.
Fontos! Az elemzés során ügyelj arra, hogy figyelj az oldal életkorára és méretére, próbálj figyelni olyan súlycsoportokba tartozó oldalakra, amelyek a legjobb eredményt nyújtják. Ha a projekt 3 éves, keress fiatalabb, de jobb eredményeket elérő webhelyeket. Nincs értelme a 10-15 éves korú oldalakat nézni, számukra más játékszabályok működnek.
Készíts márkás horgonyokat
A versenytársak horgonylistáit elemezve láthatod, hogy a linkek körülbelül 50% -a márkás. Mint korábban említettük, ezek a horgonyok a következők:
- URL linkek;
- Cégnév;
- alapító neve.
Kombináld ezeket az opciókat, és tucatnyi márkás horgonyt szerezhetsz.
Például. Ebben az esetben a következő márkájú horgonyokkal állhatsz elő:
- cég / cég / ügynökség / iroda „kreativinas”;
- „Kreatív inas” oldal;
- Bakó Krisztián honlapja;
- Marketinges Bakó Krisztián;
- Bakó Krisztián „Marketing” stb.
Nagybetűvel vagy kis betűvel is írhatod a cég nevét.
A linkek horgonyait terjesztjük a webhely oldalain
A legtöbb webhely a következő terjesztéssel rendelkezik:
- márkás horgonyok (URL linkek, cégnév, alapító neve) link a főoldalra;
- a céloldalakat, a fő és hasznos tartalmakat (útmutatók, érdekes cikkek) természetes horgonyok kötik össze (itt, itt stb.);
- a kereskedelmi horgonyok fontos szolgáltatási oldalakra mutatnak.
Kérjük, vedd figyelembe! A TOP-ban nem mindig találhatók olyan kiváló minőségű webhelyek, amelyek fehér promóciós módszereket alkalmaznak. Ha megkérdőjelezhető erőforrást látsz, zárd ki a kiválasztásból, és cseréld le egy másikra. Nincs szükség „fekete” oldalak célzására.
Az előre megtervezett horgonylista időt takarít meg a linkkészítők feladatainak beállításával és a megfigyeléssel. Lehetővé teszi, hogy elkerüld azokat a helyzeteket, amikor az oldalak 2% -ának megvan a linkjeinek 90% -a.
Válaszok a gyakran feltett kérdésekre
Hogyan kell helyesen írni a horgonyszöveget? Mi az arány a horgony és a nem horgony linkek között? Sok kérdés merül fel, ezért vizsgáljuk meg mindegyiket részletesen.
Hogyan kell helyesen írni a linkhorgonyokat?
Csak egy szabály van – a horgonyoknak olvashatónak kell lenniük. Nincs „Magyarország promóciós rendelése olcsón”. Nem ezt mondjuk.
A Google az ilyen horgonyokat spamként határozza meg. Ez a felhasználók számára is feltűnő, mivel a kifejezés olvashatatlan.
Hogyan kell helyesen behelyezni a horgonyokat?
A linket be kell illeszteni a vita kontextusába. Amikor egy személy követte a kapcsolatot, akkor elvárását igazolni kell. Vagyis, ha a horgony „laptopot vásárol” egy porszívókat tartalmazó oldalra vezet, akkor ez egy helytelenül beillesztett link.
Világos?
Mennyi legyen a horgony?
Vélemény szerint a horgony hossza a közeli hivatkozással együtt nem haladhatja meg a 100 karaktert. De ez csak egy vélemény.
Itt nincsenek szigorú korlátozások. Ha horgonyról van szó, próbálj meg egy 3-4 szóból álló kifejezést használni. Ez elég. Nincs szükség korlátozások bevezetésére a linképítők vagy vállalkozók számára, például „a horgony hossza nem haladhatja meg az 50 karaktert”…..
Algoritmus:
- találj 10-15 versenytársat a TOP-10-ben;
- elemezd horgonylistájukat (például ugyanabban az Ahref (href – ez a tulajdonság szükséges a megnyitandó dokumentum nevének és útvonalának megadásához )-ben);
- lásd a horgony és a nem horgony linkek számát;
- levonni a következtetést.
Ha minden alkalommal biztonságos stratégiát szeretnél, akkor használd ezt:
- A linkek 80% -a nem horgonyzó;
- A linkek 20% -a horgony.
Ne felejtsd el a változatosságot és a természetességet. Különböző lehetőségeket használhatsz a horgonyzó és a nem horgony linkekhez. Írd le őket pontos és híg kifejezésekkel. Minél több lehetőség van, annál természetesebb a horgonylista.
Hányszor használd ugyanazt a horgonyt?
Nincsenek egyértelmű szabályok.
Fontos, hogy ne essünk túlzásba. Ne tegyél 100 linket a 110-ből egy horgonnyal, próbáljon meg létrehozni egy természetes linkprofilt.
Hogyan írjunk közeli link szöveget?
A hivatkozott szöveget bizonyos szabályok szerint írják:
- készíts hozzáértő mondatot, hogy könnyen olvasható legyen és természetes legyen a horgony segítségével;
- tematikus szavakat használj (ez különösen fontos az unancorok letételénél, mivel ezek segítenek a keresőmotoroknak megérteni oldaladat).
A közeli link szövege megjelenhet a horgony előtt és után. Vagy mindkét oldalon (vagyis a link a mondat közepén helyezkedik el). Nem számít.
Példa nem horgony linkre közeli link szöveggel:
„Mielőtt okostelefont vásárolna, hasonlítsa össze a kiválasztott modell árait más üzletekben.”
Link horgonygenerátorok: miért van szükség rájuk és kell használni őket?
Vannak ingyenes online szolgáltatások, amelyek forgathatják a szavakat. Például a SeoGenerator vagy a MainSpy. Segítségükkel percek alatt több száz különböző horgonyt generálhatsz.
-Van-e értelme ilyen szolgáltatásokat igénybe venni?
A helyzettől függ. Például egy generátor nagy segítség lesz, amikor márkás lekérdezéseket készítesz egy ingatlanügynökség számára. Elég, ha különböző módszereket találunk ki ezek megírásához – és a program több száz lehetőséget generál.
A generátor hasznos azoknak az online áruházaknak is, amelyek azonos típusú árukat (ugyanazokat a mobiltelefonokat) árulnak és szállítanak az ország egész területén.
Ebben az esetben legalább kombinálhatod a modell nevét és a várost.
1-2 szóból álló horgonyok esetében az ilyen szolgáltatások nem túl relevánsak. Végül is nem hozhatsz létre sok lehetőséget a „további részletek itt” vagy „ezen a webhelyen” kifejezésekből.
Ez csak egy eszköz, amelyet felhasználhatsz saját céljaidra.
Milyen horgonyokat írjak a fórumokhoz és a közösségekhez fűzött megjegyzésekhez?
A tömegmarketing népszerűsítésekor a helyesen megfogalmazott horgonyok időnként növelik annak hatékonyságát.
Javaslom, hogy kerüld a kereskedelmi horgonyokat a fórumokon és a közösségekben, előnyben részesítve az URL és a márkás linkeket. Végül is, ha egy beszélgetés résztvevője meg akarja osztani tapasztalatait és hasznos kapcsolatát a hallgatósággal, akkor nem valószínű, hogy külön horgonyt választana. Ideális egy szabványos link.
Egyébként ne hagyd figyelmen kívül és említsd meg a céget referencia nélkül. Fontos szerepet játszanak az alábbiak népszerűsítésében is:
- motivált közönség vonzása az oldalra;
- növeli a célközönség bizalmát a márka iránt;
- javítja a márka ismertségét az interneten;
- stb.
A legfontosabb, hogy a lehető legtermészetesebb legyen.
Beszéljünk a tartalommarketing stratégia összeállításáról.
- A tartalommarketing-stratégia a marketingeszközök által kitűzött célok elérésére irányuló cselekvési terv, amelynek célja a tartalom érdekes célcsoportjának létrehozása és terjesztése.
Egyszerűen fogalmazva, ez egy lépésenkénti algoritmus a tartalommarketing eszközök alkalmazásához a vállalat, a célközönség vonatkozásában, céljainak és céljainak megoldása érdekében.
A stratégia kidolgozható szakemberek és vezetők számára – attól függ, hogy kik valósítják meg a létrehozott koncepciót.
MI VESZ RÉSZT A TARTALOMMARKETING-STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁBAN?
A tartalommarketing-stratégia elkészítésekor nehéz meghatározni a munka teljes körét, mivel azt minden vállalat / személy számára egyedileg fejlesztik ki. Valahol a versenyzők és a célközönség széles körű vizsgálatára van szükség, valahol az információk bizonyos kommunikációs csatornákon keresztüli bemutatásának hatékonyságára van szükség.
Akárhogy is, a tartalommarketing-stratégia kidolgozása a következőket tartalmazza:
- A célközönség kutatása. Rendkívül részletes portré, arculat elkészítése, ügyfelek igényeinek és érdeklődésének megértése;
- Versenytárs elemzés. Először is az általuk használt tartalommal és a marketing koncepciók versenyképes vállalatok / magánszemélyek általi megvalósításával kapcsolatban;
- Célok, értékelési kritériumok meghatározása. Itt nem minden olyan egyszerű: fontos megfogalmazni azokat a konkrét célokat és célkitűzéseket, amelyeket a tartalommarketingre vonatkozóan kitűznek (az értékesítés növelése, a közönséggel való kapcsolattartás, a lojalitás elérése), valamint meg kell határozni a kiválasztott kritériumok hatékonyságának értékelését. mód;
- A szerkesztőségi politika kialakítása. Meghatározzuk a létrehozott tartalom típusát és formátumát, a kiadás gyakoriságát, az információterjesztés csatornáit;
- A költségvetés és az emberi erőforrások meghatározása. Fontos, hogy hosszú távon egy bizonyos költségvetésből indulj ki, valamint a lehetséges költségeknek megfelelően határozd meg a munkaerőköltség összegét és az érintett személyzet számát.
Teljes értékű cselekvési tervet kapsz, amelyet nagyszabású elemzési számítások egészítenek ki. Tudd, mennyi pénzt fogsz költeni, mire, milyen tartalommal „bombázzad” a célközönséget. Egyébként a célközönségről is mindent tudj.
Remélem segíthettem:
Köszönettel tartozunk Bakó Krisztiánnak a már szinte oktatóanyagnak minősült interjúért.
Trackback/Pingback