Egy kozmetikai szalonban általában többféle szolgáltatás is elérhető.

A különböző bőrproblémák kezelésétől kezdve a szőrtelenítésig.

 

Ha a vendég sok szolgáltatás közül válogathat, akkor nagyon meg kell fontolni, hogy mivel fogja hirdetni új, avagy régi kozmetikai szalonját.

 

 

Ebben a cikkben kozmetikusoknak mutatunk be reklámozási stratégiákat.

 

 

A jó reklámmal lehet a legjobban vonzani az új vendégeket kozmetikai szalonjába.

 

A hirdetésekre költött összeg nem pénzkidobás, ez az összeg megtérül!

Ha kozmetikai szalonjában széles a szolgáltatások skálája, akkor arra mindenképpen figyelni kell, hogy a szalon reklámjában ne az álljon, hogy bárki jöhet, mindenki talál kedvére valót.

Ez azért nem szerencsés, mivel így a potenciális vendég nem fogja úgy érezni, hogy a szolgáltatások neki szólnak, nincs megszólítva, nem tudja, miért éri meg neki elmenni oda.

Egy sok szolgáltatást nyújtó kozmetikai szalon reklámozásánál is figyelni kell arra, hogy valamilyen konkrét dologgal hirdessük.

Például egy adott kezeléssel, vagy megszólítva egy bizonyos csoportot, például a 40 év feletti nőket, egy ráncsimító kezelést hirdetve.

Így ők már fel fognak figyelni a kozmetika hirdetésére, hiszen beletartoznak abba a csoportba, ami a szövegben szerepel.

Emellett a leendő fiatalabb vendégeknek is tudni kell a szalonról, de őket egyértelműen nem a ráncok eltüntetése fogja meggyőzni.

Ilyenkor, ha szélesebb csoportnak érhetők el különféle kezelések a szalonban, akkor célszerű több reklámot is gyártani, és mindegyikben megszólítani az adott csoportot.

Például, fiatalok számára (20 év alatti vagy huszonévesek) úgy lehetséges reklámozni egy kozmetikai szalont, ha olyan kezeléseket mutatunk be, amire nekik szükségük lehet, például akne, pattanások kezelése, amely tinédzser korban nagyon gyakori, de húszas évei elején járó fiataloknál sem ritka.

Szeretnének sima, egyenletes bőrt, így a megfelelő reklámmal, a képekkel, és a szöveggel meg fogja tudni győzni őket, hogy kozmetikai szalonjába menjenek kezelésre.

Fiatal vendégek csábítására az is egy jó módszer, ha a kozmetikai szalonnak nem csak a kezeléseit, hanem környezetét is hirdeti, például: „Fiatalos, modern környezet, mindig jókedvű személyzettel!”

A fiatal vendégek szeretik, ha egy szalon modern, igényeiknek megfelelően néz ki.

A többféle hirdetést felteheti közösségi média oldalára, vagy a kozmetikai szalon weboldalára, így fogják a legkönnyebben megtalálni az ügyfelek.

Emellett a szórólapok sem elavultak!

Még mindig jó szolgálatot tesznek, akkor is, ha kozmetikai szalon reklámozásáról van szó.

A szórólapnál is arra kell figyelni, hogy ne legyen túlzsúfolt, ne legyen rajta túl sok információ, viszont az elérhetőségek, a honlap, közösségi média felület, telefonszám stb., mindenképpen kapjanak rajta helyet.

Azt talán mondanunk sem kell, hogy a reklámban leírtaknak eleget is kell tenni.

Nem reklámozhat olyan kezelést, vagy olyan környezetet, ami szalonjában nem valósul meg.

Ha sokféle szolgáltatás érhető el a szalonban, akkor fontos, hogy legyen elegendő hely, a különböző kezelések legyenek jól elkülönítve, mindenhez legyen kialakítva a megfelelő környezet.

A vendégeknek a szolgáltatás és az árak mellett a szalon belső tere és a személyzet kedvessége is mindig sokat számít. Ha mindezzel elégedettek, akkor később is vissza fognak térni.

Ha fiatalabb és idősebb vendégeket egyaránt vár kozmetikai szalonjába, akkor a környezet ne legyen kiélvezve csak a modern stílusra, vagy a túl visszafogottra, hiszen többféle rétegnek is meg kell felelni.

Ilyenkor találni kell egy köztes megoldást, vagy mindkettőt meg kell jeleníteni, természetesen ízlésesen.

A kozmetikai szalonok reklámozása sem áll meg a szórólapoknál és az internetes hirdetéseknél.

A marketing ennél jóval több.

De ha ezeket betartja, és nem követi el a tipikus hibákat, akkor kozmetikai szalonjában temérdek új vendégre számíthat!

Köszönük a tanácsokat Bakó Krisztián szépségszalon marketinggel foglalkozó szakembernek

Pin It on Pinterest

Share This