És úgy, hogy ne keljen bezárnunk az első évben szalonunkat

Jelenleg is egy szépségszalonba jársz kezelésekre, de mindig is meg akartad nyitni a saját szalonodat. 

Félsz, hogy nem bírod, nem lesz kliens, és a működés első évében be kell zárnod? Elmondjuk, mi az a szépségszalon, és mire kell figyelni nyitáskor, hogy a szalon üzlet ne menjen tönkre már a legelején.

Mik azok a szépségszalonok és miért van belőlük több 

A szépségszalon egy olyan vállalkozás, amely szépészeti szolgáltatásokat nyújt egy személy megjelenésének gondozásában: a bőrtől, a hajtól, a köröm hegyéig. Egyes szalonok szépségápolási és orvosi szolgáltatásokat is kínálnak.

A fodrászokat gyakran szépségszalonoknak is nevezik, különösen akkor, ha nem csak hajat vágnak és festenek, hanem egyéb szolgáltatásokat is nyújtanak, mint például manikűr és pedikűr.  

A szépségipar növekszik és fejlődik. 

A Professional Beauty marketing ügynökség szerint a 2010-2020 közötti időszakban a szalonok száma évről évre 1,6-10,4%-kal nőtt. A legkisebb növekedés az elmúlt években történt, de a való életben ennek az ellenkezőjét látjuk. 

Talán a szépségipar több ezer önálló vállalkozóját nem vették figyelembe a statisztikák. 

A másik ok, hogy a szépségipar nagymértékben bővült, de továbbra is csak a „fodrászszalonok” fogalma jelenik meg a Professional Beauty jelentéseiben: nem világos, hogy pontosan hogyan veszik figyelembe a szépségszalonokat, fodrászatokat és körömstúdiókat. 

Minden szalon vállalkozásnak megvannak a sajátosságai, és ez alól a szépségipar sem kivétel. 

Megijeszthet most a szalon vállalkozás felé vezető úton esetlegesen felmerülő nehézségek, de a legfontosabb dolog már megvan – már ismered a szalon szolgáltatási szektort, mint egy ügyfél szemszögéből. Ez segít neked vonzóbbá tenni ezt az egészet. 

Íme néhány további ok, amiért a vállalkozók mégis úgy döntenek, hogy szépségszalont nyitnak.

Jövedelmezőséget jelent. Az áruk vagy szolgáltatások eladóját a termékei iránti kereslet vezérli. Az emberek mindig élelmiszert és alapvető árukat fognak vásárolni, felöltöznek és cipőt húznak. És az emberek mindig ápoltak akarnak lenni.

Ezért a szépségipar soha nem fog eltűnni, és szakemberei mindig keresettek lesznek. 

A szépségszalon megnyitásakor a vállalkozó azt szeretné, ha a vállalkozás olyan nyereséget termelne, amelyet a tevékenység bővítésére fordíthat. A folyamat megfelelő megszervezésével a szépségszalon mindig stabil bevételt hoz.

Tisztelet a szakmának. 

Megbecsülik a képzett stylistokat, szemöldökművészeket, masszőröket, fodrászokat.  

A szakemberek nem csak a munkájukat végzik, hanem próbálnak valami újat tanulni, kitűnni mások közül. Megfelelő személyzetválasztással a szépségszalon híressé válik, üzleti hírneve a szóbeszéd miatt is nő.

Az alkalmazottak professzionalizmusának szintje közvetlenül befolyásolja a szépségszalon profitját. Az ügyfelek hajlandóak fizetni a minőségi szolgáltatásért.   

Elégedettség. A szépségiparban az üzlet nem csak a jövedelmezőség, hanem az érzelmek szempontjából is vonzó. A vállalkozó maga is élvezi a munkát, és pozitív érzelmeket ad vásárlóinak. 

Ritka, amikor az ember csak számítással nyit üzletet a szépség területén. Ez általában a terület iránti szeretetből történik: érdekes követni a legújabb technológiai innovációkat és trendeket, jó érzést kelteni az emberekben, és gondoskodni róluk. 

Minden időnek megvan a maga divat- és szépségtrendje. Ha korábban mindenki számára ugyanazok a trendek voltak, most itt az ideje, hogy egyénre szabd a képet, figyelembe véve az egyes személyek megjelenésének sajátosságait, sőt karakterét is.

A szépségszalon szakemberek segítenek az arculat megtalálásában, a hajszínt az arc színtípusához, a szemöldök vagy a szempilla formájához igazítani. Aszakemberek lehetővé teszik az emberek számára, hogy egyedinek tűnjenek, kiemelik előnyeiket és elrejtik hibáikat.

Állami támogatás. A szépségipart az állam is támogatja. Ami segít az emberek életminőségének javításában, az közvetlenül befolyásolja az ország demográfiai helyzetét.

A szépségszalonok adót fizetnek, ami azt jelenti, hogy ez is a költségvetés feltöltésének forrása. A szépségszalonok gyakran kisvállalkozások (kkv-k), amelyek állami támogatási intézkedéseket vehetnek igénybe. Például kedvezményes áron fizetnek biztosítási díjat.

A szépségvállalkozók segítséget kaphatnak a Kisvállalkozói Alaptól és más szervezetektől. Például ingyen tanulhatja meg a vállalkozás alapjait. Ez különösen fontos azoknak az új üzletembereknek/asszonyoknak, akik saját szalon megnyitását tervezik vagy éppen elindították. 

Az alapok segítenek a részletek tisztázásában: hogyan kell online pénztárgépet üzemeltetni, hogyan kell betartani a törvényi szabályozásokat, milyen adózási rendszert kell alkalmazni, szükség van-e a dolgozóknak egészségügyi könyvekre…

Pályázati támogatás is van. Egyes régiók akkor osztanak ki támogatást, ha egy vállalkozó ígéretes ötletet kínál egy vállalkozás megszervezésére.

Hogyan nyithatunk szalont a semmiből

Hogyan nyithatunk szalont a semmiből

Először át kell gondolni az összes részletet, hogy később mindent megfelelően megszervezz a gyakorlatban.

 

Válassz kiindulási pontot a fejlesztéshez

Nyithatsz saját szalont, vagy vásárolhatsz egy kész franchise üzletet. 

Ha saját vállalkozást szeretnél nyitni franchise vásárlása nélkül, objektíven fel kell mérned képességeidet. És ez nem csak egy üzleti terv elkészítéséről és a pénzkeresésről szól. Jobb, ha néhány tevékenységet szakemberekre bízol, és nem saját magad, például szalon helység keresése, felszerelés vásárlása, szalon reklámozás

Természetesen plusz pénzre lesz szükséged a szolgáltatások kifizetéséhez, de a szalon megnyitása nem csúszhat a végtelenségig ugye?

A saját szépségszalonod megnyitásakor minden döntést magad hozhatsz meg. Ez a fő különbség a franchise-hoz képest – a vállalkozónak teljes cselekvési szabadsága van.

A vállalkozók azonban gyakran egyszerűen megvásárolnak egy jól ismert márka franchise-t, és szalont nyitnak alatta. Ebben az esetben csökken a feladatok köre és csökkennek az esetleges kockázatok.

A franchise segít a tervezési projektben és a helyiségek felújításában, a munkatársak kiválasztásában és betanításában, az engedélyek elkészítésében, az eszközök és anyagok beszerzésében. 

Természetesen a franchise-adónak sajátos követelményei vannak egy új üzlettel szemben.

Válaszd ki a célközönséget

Sok vállalkozó úgy dönt, hogy mindenkit kiszolgál, hogy minél több bevételhez jusson. Ezzel a megközelítéssel azonban nem mindig világos, hogy hová irányítsa a reklámra szánt pénzt, és hogyan helyezze el magát.

A célközönséget általában elsősorban nem és életkor szerint osztják fel. Javasoljuk, hogy összpontosíts az ügyfelek jövedelmére, a szalon helyének területére és a versenykörnyezetre.

A felsorolt ​​jelek alapján könnyebb megérteni, melyik szolgáltatási osztályba fog tartozni leendő szalonod.

  • Gazdasági osztály – egyszerű szolgáltatásokra specializálódott, alvónegyedekben való elhelyezkedés; szerény belső tér, olcsó anyagok, alacsony árak.
  • Business osztály – szolgáltatások szélesebb köre, elhelyezkedés bevásárló- és üzleti központokban, a város tekintélyes területein; jó dizájn, professzionális felszereltség, közepes ár szegmens fogyóeszközök, átlagos árak;
  • Prémium osztály – exkluzív, akár saját ügyfélszolgálat, a legmagasabb szintű szolgáltatás; egyedi belső tér, professzionális felszerelés, drága márkák fogyóeszközei, magas árak ( A példa kedvéért nézd meg ezt a szalont: www.i-beauty.hu).

Készíts üzleti tervet

Amikor kiválasztottad a szalon típusát és meghatároztad a célközönséget, meg kell értened, mennyi pénzre lesz szükséged a megnyitáshoz. Ehhez üzleti tervet készítünk, figyelembe véve a bevételi és kiadási részeket, a szolgáltatások listáját, az átlagos számlák összegét, a projekt megtérülését.

Az üzleti terv több szakaszból áll:

  • Összegzés – írd le a projekt általános elképzelését, jelölje meg a rövid és hosszú távú célokat, a vállalat küldetését;
  • Piacelemzés – tanulmányozd a versenytársakat, azonosítsd erősségeiket és gyengeségeiket;
  • Célközönség – írd le, hogy mely ügyfelek használják főként a szolgáltatásokat;
  • Jogi regisztráció – add meg a vállalkozás tulajdoni formáját, az osztályozó szerinti tevékenységi kódokat és az adózási rendet;
  • Helyiségek – fontold meg, hol található a szalon, milyen jellemzőknek kell megfelelnie a helyiségnek (láthatóság, megközelíthetőség, környezet, forgalom, versenytársak, terület, költség és egyebek);
  • Felszerelés – írd le, mire van szükséged a szalon működéséhez (székek, mosdók, asztalok, online pénztár, tükrök stb.);
  • Személyzet – jelöld meg, mely alkalmazottakat kell felvenni, milyen fizetésük lesz, juttatási formák;
  • Reklámozás – számítsd ki, mennyi pénzre lesz szükséged a reklámozáshoz, hol helyezed el (webhely, közösségi hálózatok, keresőmotorok) és melyik célközönség számára;
  • Pénzügyi mutatók – kiszámítja a kezdeti költségeket, a havi költségeket, a tervezett bevételt, az adókat, a nettó nyereséget, a projekt megtérülési idejét.

Szerezd meg a szükséges engedélyeket

A szépségszalon megnyitásakor nemcsak egyéni vállalkozó vagy jogi személy regisztrációjára vonatkozó dokumentumokra van szükség. 

A működéshez engedélyeket kell beszerezni. Ezek közé tartozik a helyiségek egészségügyi és járványügyi követelményeknek való megfeleléséről, a tűzbiztonsági szabályok betartásáról szóló, a helyi közigazgatástól kapott nyitási engedély. A különböző régióknak megvannak a sajátosságai, ezért azt javasoljuk, hogy kérd ki a megnyitáshoz szükséges dokumentumok teljes listáját.  

Egyes esetekben engedély szükséges egy szépségszalonhoz – amikor orvosi szolgáltatásokat nyújtanak. 

Milyen felszerelésre lesz szükséged?

A professzionális felszerelések és eszközök vásárlása jelenti a legnagyobb kiadást egy szépségszalon megnyitásakor. A felszerelés típusa a szalon típusától függ. 

Gondoskodni kell a bútorokról és vásárolni: asztalt tükörrel, székeket, kanapét a vendégtérbe, vitrint az termékek árusításához.

Külön meg kell vásárolni és regisztrálni kell egy online pénztárgépet. Ellenkező esetben az adófelügyelőség megbírságol, ha nem használod a pénztárgépet.

A szépségszalon megnyitásának árny oldalai

A szépségszalon megnyitása nehéz, de izgalmas folyamat. Vannak azonban fontos részletek, amelyeket szem előtt kell tartani. 

Mennyibe kerül egy szépségszalon megnyitása? A befektetések volumene közvetlenül függ a szalon formátumától és a célközönségtől. 

Összesítjük az üzleti tervben előírt nyitási költségeket, és megkapjuk az induló beruházás összegét. 

Ne felejtsd el figyelembe venni a legkisebb költségeket se! 

Emellett vannak változó költségek, amelyek a tevékenység mértékétől függenek: helyiségbérlet, alkalmazottak száma, fogyóeszközök, professzionális eszközök.

Ha franchise-on kívánsz dolgozni, akkor annak vásárlásása is komoly összeget jelenthet.

Mikor térül meg a projekt? Ki kell számítani, hogy a bevétel mikortól nemcsak fedezi az összes kezdeti és későbbi kiadást, hanem meg is haladja azokat.

Mennyi pénzt hozhat egy szépségszalon? Minden a szalon típusától, a szolgáltatások számától és költségétől, a hirdetés hatékonyságától, az ügyfélkör bővítésétől függ.

A szalonban nyújtott szolgáltatások minősége jelentősen befolyásolja a bevételt. Ha alacsony, a vásárlók nem térnek vissza a szépségszalonba. 

És ha a szolgáltatásokat magas szakmai színvonalon nyújtod, az ügyfelek készen állnak arra, hogy újra és újra elmenjenek a szalonba.

Pin It on Pinterest

Share This